Vytvoření významné hodnoty loga

Originální, nápadité a graficky povedené logo vždy potřebuje pečlivé zpracování

grafické návrhy


Vytvoření nového projektu nebo založení firmy vždy vyžaduje ojedinělé označení. Toto označení bývá často vnímáno logem, které v některých případech přímo obrazně naznačuje, čemu se projekt nebo společnost věnuje.

Vytvoření samotného loga je důležitým prvkem pro základ propagace. Logo by mělo provázet každou komunikaci s veřejností a mělo by být nápadité a originální. Dnes se ale budu v krátkosti věnovat měření hodnoty značky, protože podle posledních výzkumů u nově vytvořených projektů či firem je opravdu pouze 20% úspěšných.

Co je hodnota značky?

Hodnota značky je důležitým nehmotným aktivem, které společnost vlastní a má určitou psychologickou a finanční hodnotu.

Jak se dá hodnota značky měřit?

Hodnota loga se velmi těžko měří. Nejdůležitějším prvkem jsou zákazníci, kteří si dokážou logo okamžitě zařadit. Logo by mělo vyvolávat u zákazníků aktivní diskuzi. V opačném případě můžeme považovat logo za méně znalé. Logo může v každém případě vyjadřovat několik vlastností, jako je například, dobrodružnost, bezpečnost, techničnost apod.

Základním cílem loga by mělo být získání povědomosti u zákazníků svého odvětví.

Jak pracovat se svým současným logem? Na začátek doporučuji odpovědět si na následující body:

  • Je logo nápadité, originální?
  • Znáte nějaké negativní úsudky o vaší značce?
  • Jaké pocity ze značky máte vy a jaké zákazníci?

Náhled původních a současných log významých českých institucí

 

Vytvoření významné hodnoty loga