Jak na doručitelnost newsletterů

Posíláte ve firmě newslettery a neměříte jejich doručitelnost?

email marketing


Dnešní článek doporučuji všem, kteří ve firmě posílají newslettery a přitom neměří nebo se doposud nezajímali o jejich doručitelnost. Základem úspěchu není jen poměr otevření a kliknutí přes váš newsletter, ale i to, jaká je vůbec doručitelnost e-mailů.

Při kontrole vašeho nástroje se doporučuji zaměřit zejména na tyto body:

Co se myslí dodržováním základních principů?

  • odesílejte e-maily jen na kontakty, od kterých máte souhlas
  • umožněte adresátům se jednoduše odhlásit (uvádějte v patičce nebo i v hlavičce odkaz na odhlášení, v patičce uvádějte i e-mail, na který byl newsletter doručen - často si lidé e-maily nechávají přeposílat a potom odhlašují e-mail, který se v databázi vůbec nenachází)
  • nastavte si databázi tak, aby se automaticky odhlašovaly e-maily, které nebyly doručeny
  • přihlaste se do Feedback loop
  • dodržujte povinnosti dané zákonem
  • dávejte si pozor na affiliate (zejména na poškozování vašeho brandu)