4 tipy, proč věřit online reklamě

Nebojte se online reklamy a vyzkoušejte její sílu

online marketingppc marketingemail marketing


Možná to máte stejně jako já – donedávna jsem online reklamě vůbec nevěřil. Ale jak se začalo masivně rozvíjet elektronické obchodování, tak jsem postupně do této oblasti pronikl a uvědomil si, že bez online reklamy by svět e-commerce prakticky nemohl fungovat.

Pravidelně se setkávám s nedůvěrou či jistou ostražitostí klientů vůči online reklamě, ať už se jedná o PPC, SEO nebo RTB či display reklamu. Rád však opakovaně dokazuji, že obavy nejsou na místě. Pojďme se spolu podívat proč. 
 

Komu doporučuji online reklamu?

V podstatě všem, kteří to se svým podnikáním myslí vážně. Osobně preferuji mix všech marketingových kanálů, zkrátka využít kombinaci nástrojů jako je např. PPC reklama a SEO. Typickým příkladem může být menší e-shop, kde bych určitě podpořil prodej online reklamou, protože si nedokážu představit, že takový byznys funguje pouze na přirozeném vyhledávání. A pokud ano, zřejmě se bude jednat pouze o několik objednávek za měsíc.
 

Co dělat, když nechci investovat do reklamy?

V takovém případě doporučuji nastavit alespoň remarketingové kampaně. Tedy takové kampaně, které se začnou zobrazovat potenciálním zákazníkům až ve chvíli, kdy vstoupí na daný e-shop či web. Pro dosažení nejlepších výsledků je ideální kombinace vyhledávacích a obsahových sítí jako je Seznam, Google a Facebook.

Kdy mi online reklama nebude příliš užitečná?

Existuje jistý okruh firem, řekněme výjimky, které bych do online reklamy příliš netlačil. Jedná se především o takové společnosti, které se pohybují v minimálně konkurenčním prostředí, např. jediný poskytovatel produktů/služby v dané oblasti. Často se s touto situací setkávám ve strojírenství, kde se firmám nevyplatí jezdit za výhodnější nabídkou do jiného kraje a obvykle zvolí tu, která je nejblíže.

Kdy jsem poprvé uvěřil, že online reklama funguje?

Ještě před dvěma lety byla pro mě správa PPC kampaní velkou výzvou. Všechny účty, které jsem spravoval, fungovaly na rozpočtovém řízení. Bylo jen otázka času, kdy budu muset přejít k řízení kampaní dle podílu nákladů na obratu (PNO). Jakmile totiž klient přechází z rozpočtového modelu na výkonnostní, tak ihned pochopí, jaká je jeho procentuální investice do online reklamy.

Provozujete e-shop a nevíte si rady s online reklamou? Nebo se chcete jen poradit, jaké si nastavit cílové PNO? Napište mi do komentářů, rád vám pomůžu.