Jak jsem se školil v Mergadu

A zase se o kus dál pracovně posunul

online marketing nástrojeppc marketingeshop marketing


Na konci června jsem absolvoval dlouho očekávané školení od Michala Janíka ve společnosti Mergado. Šel jsem se vzdělávat zejména proto, protože spolupráce s programátory byla na některých projektech zbytečně zdlouhavá a ve finále neefektivní. Přitom často potřebuji mít vyřešeno zadání do čtyřiadvaceti hodin, proto jsem hledal možnosti, jak se s tím poprat.  

Tím nechci nikoho ovlivňovat, co se týká práce s vývojáři, ale nástroj Mergado je pro mě skvělý v tom, že je občas můžu bezbolestně „obejít“. Vymyslím si a naplánuji projekt dle svých preferencí a následně sám otestuji. Další výhodou, kterou software Mergado poskytuje, je přímá podpora pro různé služby jako Heureka, Zboží.cz, Glami, Google nákupy, Google AdWords, nebo i pro více specifické záležitosti jako je Mailkit, Skrz.cz, Biano apod.  

Školení optimalizace pro vyhledávače zboží a práce s Mergadem bylo orientované zejména na Heureku a Zboží.cz. Michal se nám snažil přiblížit přednosti a možná úskalí těchto zbožových srovnávačů. Samotné práci s programem jsme se věnovali zhruba hodinu na konci celého školení.  

To nejlepší z Mergada

Primárně bych rád vyzdvihl jeho stabilitu. U e-shopů, kde máte třeba přes deset tisíc položek, je velmi důležité mít podpůrný server. Abyste nedopadli jak já – Google nákupy mi totiž neustále hlásily výpadky načtení zboží. To se vám tedy v tomto programu nestane. Největší výhodou je však možnost pracovat s feedem, upravovat názvy, hromadně hledat skupiny produktů a ty přejmenovávat nebo měnit kategorie. Prakticky také můžete odstraňovat chyby ve feedech, které zpravidla nastávají po změnách u samotných poskytovatelů služeb (příkladem je nová specifikace feedu, kterou v minulém roce vydalo Zboží.cz). Pravidelně tak využívám XML audit od Mergada a vše šlape jako hodinky.  

Pokud se zajímáte o Mergado více, podívejte se tady na můj další článek, kde více popisuji práce s XML feedem v Mergadu.