Marketingová agentura jako skvělý parťák

Aneb jak si dobře vybrat a neprohloupit

rady a tipyonline marketing


Chcete si založit e-shop nebo už nějaký ten pátek vedete svůj byznys a nemáte moc zkušeností s online prostředím. Rozhodnete se tedy, že využijete odborné pomoci marketingové agentury. Jak ale vybrat tu správnou a nespálit se? Ze zkušenosti přátel i obchodních partnerů jsem si bohužel občas vyslechl až hororové příběhy o takových spolupracích. Pojďme se tedy podívat, jak se nestát hlavním hrdinou ve filmu o špatné agentuře.

Nejprve začneme trochu negativně, brzo se ale dozvíte proč. Poměrně často se stává, že takový „film“ mívá hodně podobný scénář. Najdete agenturu, která má za zády mnoho odborníků a tváří se velmi zkušeně, ale postupem času začnou vyplouvat na povrch skutečnosti, které nejsou příliš lichotivé. A proto bych v tomto článku rád vypíchl pár bodů, jak poznat kvalitní marketingovou agenturu a vyhnout se těm rádoby profesionálním.

Před samotným výběrem se v klidu zastavte a sami sebe zeptejte: „Chci pracovat s více specialisty, nebo chci využít služby jedné marketingové agentury?“
Pokud nechcete spolupracovat s agenturou, musíte počítat s nějakým zaměstnancem, který bude práci specialistů na SEO, PPC a další obory řídit a kontrolovat. Je tedy třeba mít dostatek lidských i časových kapacit. Pokud toto máte vyřešené, vydejte se tímto směrem.
V opačném případě to zkuste spíše s agenturou, protože budete mít všechny specialisty na jednom místě a odpadne vám výše uvedená agenda.

Jak si tedy vybrat tu správnou agenturu?

1. Udělejte průzkum trhu
Pak jednoduše poznáte, jaké možnosti se vám aktuálně nabízí. Možná třeba zjistíte, že ve výsledku mnoho 100% kvalitních agentur vlastně ani není.

2. Zaměřte se jen na špičky v oboru
Profi agenturu poznáte tak, že si na počátku stanovíte několik požadavků, které jsou pro vás klíčové a se kterými musí agentura souhlasit, např. pravidelné schůzky, přímá komunikace se specialisty a ne jen s obchodním zástupcem apod. Pokud to pro agenturu nebude problém, tak jste asi kápli na možného partnera. 

3. Důvěřujte, ale prověřujte
Vaše první kroky povětšinou vedou na reference – pamatujte ale na to, že recenze klientů mohou být zavádějící. Stejně jako si uchazeč o novou práci může svůj životopis vyšperkovat a jisté zkušenosti vybájit, tak i marketingová agentura může svoje práce a reference záměrně vnést do lepšího světla. Proto doporučuji vybrané realizace osobně obvolat a zeptat se na výsledky a celkovou spokojenost.

4. Neskákejte po hlavě
Začněte zlehka, uvidíte, že se to vyplatí. Nejdříve si agenturu oťukejte a založte spolupráci na menších požadavcích. Velmi brzo pak zjistíte, jestli vaše očekávání agentura naplňuje a zda s ní budete chtít pokračovat i dále.
 
Držím vám tedy pěsti a přeji šťastnou ruku při výběru vhodné marketingové agentury.