Když se PPC reklamám nedaří…

Marek Wiener 14 / 10 / 2018

Hodnocení: 0 ×

Když se PPC reklamám nedaří…

Nebojte se a experimentujte!

V rámci jednoho projektu jsem se nedávno zabýval PPC účtem, u kterého nevycházel podíl nákladů na obratu (PNO). Nabízela by se jednoduchá situace, a to PPC účet vypnout a náklady na reklamu směrovat jinam. To se mi ale nelíbilo, protože jsem nechtěl vypínat celý kanál Google Ads. Tak jsem na to šel od lesa :)

Podle dat z Google Analytics jsem začal vyhodnocovat, kdy se kampaním daří nejlépe, a také jsem se začal více zajímat o období, kdy nejčastěji lidé hledají, ale hlavně nakupují dané zboží.

V PPC vyhrávají experimenty

Tím mám na mysli „zkoušení“, co funguje a co ne. Ze začátku to může být o vaší investici do neznáma, ale dřív nebo později uvidíte, že se experimentování může opravdu vyplatit. A co jsem tedy na vlastní kůži zakusil a k čemu mi to bylo?

Vypnutí nabídek s nízkou cenou produktu

Zrušil jsem podporu nabídek s nízkou pořizovací hodnotou do 500 Kč. Říkal jsem si, že na takovém produktu tak akorát v kampaních prodělám a investované peníze už neuvidím.

Časové zapínání kampaní

Na základě zkušeností z Facebooku jsem obrátil svůj zájem směrem k interakci. Zkrátka jsem se zaměřil na večerní hodiny a nastavil automatické vypínání a zapínání kampaní na čas, kdy se podle Google Analytics nejčastěji konvertovalo.

Změna zařízení

Zacílil jsem také na mobily. Zjistil jsem totiž, že na běžných počítačích se sice na reklamu kliká, ale prakticky nenakupuje.

Dále se mi dlouhodobě vyplácela aktivace automatických pravidel, které drží průměrnou pozici inzerátu (do druhé pozice). O tomto tématu jsem se také rozepsal v článku Automatická pravidla v Google Ads.

Výsledky výše uvedených kroků vedly ke stabilizaci výdajů na reklamu a konečně i velmi pozitivního měsíčního výsledku PNO. Kromě toho musím říci, že se mi podařilo zachovat i celkový počet objednávek za měsíc. V experimentování zkrátka věřím a v PPC je to dle mého názoru jedna ze základních činností při správě kampaní.

Blog o online marketingu

Perfektně zvládnutý Facebook a Instagram

Jak na reels a stories
Šablona, jak na Reels a Stories, která dokonale ukazuje principy viditelných ploch.

Více o Reels a Stories

Vložte názor k článku: Když se PPC reklamám nedaří…

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Google AdWords nově jako Google Ads

    Google AdWords nově jako Google Ads

    Nový kabát, více funkcí

    ZOBRAZIT
  • Získal jsem 100% ověření od Sklik

    Získal jsem 100% ověření od Sklik

    MarkMedia prohlubuje svou spolupráci se Seznamem

    ZOBRAZIT
  • Předstíraná identita nevěstí nic dobrého

    Předstíraná identita nevěstí nic dobrého

    Porušení zásad pro reklamy trestá Google tvrdě

    ZOBRAZIT