Efektivita poptávkového systému

Efektivní použití poptávkových formulářů na webu

online marketingtvorba webů


Poptávkové formuláře na webových stránkách jsou dnes skvělým nástrojem pro získání nových zákazníků. Jak ale pracovat s vyřizováním požadavků tak, aby to vaši obchodní činnost nenarušilo natolik, že se stanete jen nástrojem pro porovnání cenové hladiny produktů či služeb?

Před zpracováním cenové specifikace doporučuji prověřit a udělat nejdříve tyto kroky:

  1. prověřit si zákazníka (registr dlužníků, profil na sociálních sítích apod.),
  2. zákazníkovi zavolat (telefonické prověření poptávky),
  3. zákazníkovi sdělit dodací termíny (ušetříte čas i peníze v případě,
  4. že zákazník očekává nemožné),
  5. vytvořit cenovou nabídku.

Co dělat, když 95% vašich cenových nabídek skončí bez odezvy?

  1. na poptávky vždy odpovídat,
  2. na poptávku zareagovat co nejdříve,
  3. zjednodušit systém vypracování (možnost automatického generování, používání šablon PDF, XLS apod.).

Jak sledovat efektivitu, pokud nemám e-shop a nemůžu sledovat nákup konkrétního produktu?

Pokud prodáváte služby, je celkem dost náročné sledovat a měřit efektivitu formuláře při placené kampani PPC.

Základem je vytvořit cílovou stránku, kterou následně budeme měřit. Na stránku umístíme potřebné zdrojové kódy pro Sklik nebo AdWords, případně Google Analytics. Tyto měřiče nám zajistí aktivitu v daném systému pomocí konverzí. 

Jak na konverze?

Konverze na stránkách lze sledovat dvěma způsoby. Jednou z možností je zadat tuto děkovací stránku jako cíl. V tomto případě budete jeho plnění moci sledovat pouze odděleně v rámci pohybu na webu. Jak ale bude vypadat konverze, když neprodáváme žádný konkrétní produkt jako v e-shopu?  Doporučil bych nasadit na děkovací stránku sledovací kód elektronického obchodu, kde bude nastavena "jednotná cena" za transakci například 100.000,- nebo jakákoli jiná částka. S touto částkou pracovat ve vyhodnocení nebudeme, ale můžeme pak dosledovat zdroje konverzí apod.

Náhled systému Sklik:

Náhled systému Sklik

Příklad sledovacího kódu pro Google Adwords:

Příklad sledovacího kódu pro Google Adwords

Příklad sledovacího kódu pro Sklik:

Příklad sledovacího kódu pro Sklik