Profil zadavatele jako nástroj pro veřejné zakázky

Profil zadavatele můžete provozovat i vy přímo na vlastních stránkách.

online marketing nástroje


Profil zadavatele je nástroj pro veřejné zakázky, který musí dle platného zákona využívat státní instituce u zakázek nad 500.000 Kč. Od dubna roku 2012 je navíc zákonem dáno rozšíření uveřejnění formou strukturovaných dat XML včetně zadávací a technické dokumentace. Podle zákona č. 137/2006 Sb. musí tedy každá státní instituce mít zřízený profil zadavatele, což je adresa, která je dále uvedena ve Věstníku veřejných zakázek (dříve Uveřejňovací subsystém Informačního systému o veřejných zakázkách - ISVZ US).

Jak správně vybrat profil zadavatele

Na trhu existuje přes několik elektronických tržišť. Na těchto tržištích je možné většinou bezplatně zřídit profil zadavatele. Mezi nejvýznamnější profily patří tyto tržiště:

Profil zadavatele můžete provozovat i vy přímo na vlastních stránkách.

Proč je zákon důležitý?

Každá státní instituce má povinnost uvádět své veřejné zakázky ve strukturované podobě dat. To potom umožňuje přijímat tyto data v celkovém přehledu, které často nabízí webové tržiště. Dodavatel má potom mnohem širší nabídku veřejných zakázek, ale hlavně i větší přehlednost a on-line dostupnost.

Jak správně vypadá XML feed pro profil zadavatele

Na obrázku přikládám zobrazení správného výpisu XML dat z profilu zadavatele. Celkově je možné jakýkoliv profil prověřit v testovacím prostředí, které najdete na stránkách Informačního systému o veřejných zakázkách.

Náhled XML feedu pro veřejné zakázky:

Náhled XML feedu pro veřejné zakázky

K tomuto článku přidávám soubory ke stažení:

Stáhnout XML vzorový XML feed profilu zadavatele 

Stáhnout PDF Vyhláška dle platného zákona č. 133/2012 Sb.