Jak si poradili s velikostí šířky webu významné weby na trhu, zaměřeno zejména na e-shopy

Marek Wiener 10 / 10 / 2014

Hodnocení: 0 ×

Jak si poradili s velikostí šířky webu významné weby na trhu, zaměřeno zejména na e-shopy

... a jaký mám pohled na velikost šířky webu a kam směrovat web při jeho vývoji?

Tento článek jsem připravil v rámci přiblížení problematiky klasického webu vs. jakékoliv měnící se šířky webu podle obrazovky zařízení, které zrovna používáte. Na základě svého vlastního průzkumu jsem si udělal přehled jednotlivých významných obchodních společností. Podle tohoto průzkumu je možné se trochu zorientovat v problematice a rozhodnout se jaké technologii dát přednost při vývoji webu.

Klasický web

Stránka bude zobrazena na všech zařízení stejně (statická šířka webu).

Responzivní web design 

Zobrazení stránky bude optimalizováno pro všechny druhy nejrůznějších zařízení (mobily, notebooky, netbooky, tablety atd.).

Mobilní web

Zobrazení stránky je optimalizováno pouze na malé obrazovky. Design stránky je omezen o grafiku a také se zde vyskytuje většinou méně informací než na klasické verzi webu.

Průzkum významných společností na trhu a jejich přístup k zobrazení webu, 10-2014

Název eshopu šířka webu responzivní zobrazení mobilní zobrazení aplikace pro mobily
Alza.cz 980 px ne ano ano
CZC.cz 980 px ne ne ne
Alfa.cz 1005 px ne ne ne
Electroworld 1280 px ano ne ano
Datart 960 px ano ne ano
Okay 1220 px ano ne ne
Mall.cz - ano ano ano
Jena 1020 px ne ne ne
Jysk 1140 px ano ne ne
Asko 980 px ano ne ne
Kika 1020 px ne ne ne
Ikea 1060 px ne ne ano
T.S. Bohemia 980 px ne ne ne

V rámci tvorby webu jsem zatím pracoval na klasických webových stránkách, kde jsem vycházel z konkrétní šířky webu. Celkově se přikláním k této variantě i u nových projektů. Může za to zejména můj vlastní názor, kdy se mi na stránky prostě dívá lépe. Mám rád vymezený prostor, kde mohu vybírat zboží nebo službu, o kterou mám zájem. Vhodným příkladem je obchodní galerie Mall.cz. Po jejich nedávné designové změně, kdy se přiklonili k responzivnímu designu, se mi na webu přestalo chtít nakupovat.

Celkový detail stránky s produktem působí rozhozeně po celém monitoru a pokud máte větší monitor může, to být velký problém. Netvrdím, že je web špatně navržen, ale je potřeba k takovému řešení přistupovat s citem. Jako ideální řešení bych mohl vyzdvihnout responzivní řešení webu OKAY.cz, kde se šířka webu i na velkém monitoru prostě zastaví na 1220px. 

Náhled webu Alza

 

Náhled webu CZC

 

Náhled webu Datart

 

Náhled webu Okay

 

Náhled webu T.S. Bohemia

 

Náhled webu Mall.cz

 

Náhled webu Alfa.cz

 

Náhled webu Electroworld

 

Náhled webu IKEA

 

Náhled webu Asko nábytek

 

Náhled webu Jena nábytek

 

Náhled webu Jysk

 

Náhled webu Kika

Blog o online marketingu

Perfektně zvládnutý Facebook a Instagram

Jak na reels a stories
Šablona, jak na Reels a Stories, která dokonale ukazuje principy viditelných ploch.

Více o Reels a Stories

Vložte názor k článku: Jak si poradili s velikostí šířky webu významné weby na trhu, zaměřeno zejména na e-shopy

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Wix, zapomenutý nástroj na tvorbu webových stránek

    Wix, zapomenutý nástroj na tvorbu webových stránek

    Dejte mu šanci, zaslouží si to

    ZOBRAZIT
  • Jak je důležitý design blogu?

    Jak je důležitý design blogu?

    Stavte na kvalitních základech

    ZOBRAZIT
  • Jak si penziony a hotely (ne)umí dělat marketing

    Jak si penziony a hotely (ne)umí dělat marketing

    Konec webovkám z devadesátek

    ZOBRAZIT