ChatGPT a Gemini v hledáčku Google Analytics a dalších nástrojů

Marek Wiener 27 / 08 / 2025

Hodnocení: 0 ×

ChatGPT a Gemini v hledáčku Google Analytics a dalších nástrojů

Zjistěte, jak si stojí váš web

Umělá inteligence mění zajeté postupy v rámci SEO optimalizace, ale samozřejmě i z pohledu analytiky. V tomto článku vám proto chci ukázat, přes jaké AI nástroje zjistíte, jak se k vám na web dostávají uživatelé.

Důležité je vědět, že nemusíme využívat speciální aplikace, abychom zjistili zástup AI vyhledávačů. Já osobně hledám v Google Analytics 4 nebo používám online platformu Semrush.

Jak to funguje v Google Analytics 4?

K získání potřebných dat musíte znát tyto 2 kroky:

  1. Zdroj/medium
    V GA4 přejdete do Akvizice návštěvnosti a v přehledu Zdroj/medium hledejte ChatGPT. Případně můžete dohledat i další položky, často mají označení spojené s AI, případně je snadno poznáte podle názvu, např. chat.openai.com.
  2. Sekundární dimenze
    Tady narazíte na omezení, protože AI vyhledávače neposílají informace o tom, co uživatel vyhledával. Existuje však cesta přes zobrazené stránky, kde v sekundární dimenzi dáte hledat zdroj/médium, přičemž v přehledu uvidíte, které stránky doporučoval právě AI vyhledávač jako třeba ChatGPT nebo Gemini.

Tento jednoduchý návod vám tedy pomůže odkrýt, jakým způsobem se váš web či
e-shop vyhledává prostřednictvím umělé inteligence.

Když vám Google Analytics 4 nestačí...

Dovedu si představit, že vám tento základní výstup možná nebude vyhovovat. V takovém případě se budete muset poohlédnout po jiném řešení – očekávejte ale, že nejspíš nebude zdarma.
Jedním z takových nástrojů je právě výše zmíněný Semrush. Základní placená verze stojí
2000 Kč měsíčně a najdete v něm výsledky pro jednu doménu, a to v těchto oblastech:

  • Informace o viditelnosti v AI (ChatGPT, Gemini, Perplexity…).
  • Seznam promptů, kde se vaše doména objevuje.
  • Srovnání s konkurencí.
  • Audit webu z pohledu „AI crawlingu“.

Semrush tyto data aktualizuje jednou týdně, což není žádný zázrak, ale doposud jsem nenašel vhodnější nástroj.

Postupem času se AI vyhledávačům jistě přizpůsobí i Google Analytics, takže pevně věřím, že reporting se v této oblasti zlepší.

Blog o online marketingu

Knihovna reklam

Podívejte se na nový inspirativní katalog reklam. 
Google Ads

Více o knihovně

Vložte názor k článku: ChatGPT a Gemini v hledáčku Google Analytics a dalších nástrojů

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Google Shopping v náruči umělé inteligence

    Google Shopping v náruči umělé inteligence

    Už brzy se naplno projeví i u nás

    ZOBRAZIT
  • Je to tady! AI Max kampaň ve vyhledávání Google Ads

    Je to tady! AI Max kampaň ve vyhledávání Google Ads

    Neotálejte a otestujte tuto novinku

    ZOBRAZIT
  • Facebook a Google reklamy pod drobnohledem AI

    Facebook a Google reklamy pod drobnohledem AI

    Je umělá inteligence v onlinu dostatečně transparentní?

    ZOBRAZIT