06 / 09 / 2024
Umami aneb proč se nespoléhat jen na GA4?
Vychutnejte si další analýzu dat
V poslední době se snažím testovat různé nástroje na měření návštěvnosti. Na trhu je jich opravdu hodně, ale málokdo má dostatek času na dlouhodobé experimentování, tak tu mám pro vás jeden zajímavý tip.
Doposud jsem u projektů, kde byl problém s cookies a ztrátou dat, používal sekundárně Toplist, abych si srovnal návštěvnost s GA4. Co si ale budeme povídat, Toplist je sice dobrý nástroj, ale mnozí z nás jej známe spíše jako počítadlo návštěv a tzv. widget, který se dával na webovky v 90. letech. Ovšem narazil jsem na zajímavého pomocníka, který se Toplistu hodně podobá. Jedná se o nástroj Umami, který měří návštěvnost založenou na bázi použití bez cookies. Nicméně oproti Toplistu je celkově uživatelsky přívětivější a nabízí pokročilejší funkce pro analýzu dat.
Co konkrétně na Umami oceňuji?
- Vizualizace dat – Je opravdu velmi jednoduchá, ale právě v tom je její síla, protože nabízí přehledně všechny důležité ukazatele na jednom dashboardu.
- Reporty – I když tady si troufám říci, že se na tom dá ještě zapracovat, líbí se mi hlavně ta myšlenka, že si můžu vytvořit vlastní report a pravidelně jej sledovat. GA4 toto zvládá, ale Toplist už ne.
- Vlastní eventy – Tady mě nástroj Umami skutečně okouzlil. Pomocí jednoduchých parametrů, které přidáme do zdrojového kódu na příslušné prvky, dokážeme sledovat chování uživatelů, což je oproti Toplistu už „vyšší dívčí“.
- Monitoring – Umami nabízí také sledování akcí na webu jako jsou prohlížené stránky nebo vyvolání událostí v reálném čase. Tady se už přibližuje hodně ke Google Analytics 4, se kterou ale samozřejmě nemůže soupeřit.
- Exporty – Zvládne exportovat statistiky do CSV souborů a každý, kdo umí pracovat s Looker Studio, PowerBI nebo jinými vizualizačními nástroji, může tuto funkci ocenit.
Kolik to stojí?
V současné době v podstatě nic. Splníte-li kvótu 10 000 eventů za měsíc, máte maximálně 3 weby v účtu a spokojíte se s tím, že data budou uložena pouhý rok, pak budete mít Umami zdarma. Placené verze nabízí archivaci dat na 5 let a další vymoženosti.
Umami sečteno, podtrženo
Za mě se rozhodně jedná o výtečný nástroj, který jakožto sekundární zdroj návštěvnosti může hezky posloužit pro odhalení různých problémů, jež na první pohled nemusí být dobře vidět právě v Google Analytics 4. Pokud jste ale začátečník nebo marketingu rozumíte jen okrajově, je tato služba pro vás jako stvořená. Uvidíte všechny důležité ukazatele, navíc v jednoduchém srovnání ve vámi zvolených časových úsecích.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Umami aneb proč se nespoléhat jen na GA4?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)