Kvalitní zákaznická podpora je základ

Pečujte o své klienty a pomozte jim vyřešit problémy

online marketing nástroje


Pro skvělý zákaznický servis a spokojenost vašich klientů je v současné době již standardem mít zákaznickou podporu. A hlavně ji kvalitně provozovat. Je důležité si uvědomit, že zákaznická podpora je součástí marketingu vaší společnosti, proto je třeba, aby ji obsluhoval správný člověk. Mám pro vás pár doporučení, která vám mohou pomoci nastavit či vylepšit servis pro vaše zákazníky.

Tipy pro zákaznickou podporu: 

  • zákaznická podpora by měla mít komplexní přehled o firmě – tedy nejen o objednávkách a aktuálních klientech, ale o celkovém dění 
  • přístup na zákaznické lince by měl být aktivní a vstřícný, až přátelský – nebojte se po vyřešení aktuálního problému třeba klienta zeptat, co měl dobrého k obědu nebo jinou neformální otázku 
  • dále doporučuji všemi deseti veškeré programy a aplikace, které zjednodušují a vylepšují proces zákaznického servisu jako např. online chat Smartsupp, pro orgranizaci e-mailů Streak.com a další online nástroje

Zaostřeno na pracovníka zákaznické podpory

Nebojte se prověřit své vlastní zaměstnance. Mějte 100% jistotu, že váš pracovník je člověk na správném místě – komunikuje se zákazníky mile, lidsky a zvládne na první dobrou vyřešit otázky a potíže klientů. Pracovník zákaznické podpory také může být často demotivován nerelevantivními nebo až vulgárními dotazy ze strany zákazníků. Zkuste si na tyto pravidelné otázky připravit seznam odpovědí, aby vás příště už nevyvedly z míry.


Připravte si stránku nejčastější dotazy (FAQ)

Tato stránka je velmi důležitá a hlavně praktická – zamezí tak přetížení zákaznické podpory nejčastějšími dotazy. Můžete tak věnovat více péče zákazníkům, kteří mají neobvyklý či závažný problém. Stránka s nejčastějšími dotazy neboli FAQ by měla obvykle obsahovat seznam otázek včetně dostatečně návodných odpovědí. Doporučuji ji vytvořit interaktivně takovým způsobem, aby se řešení zobrazilo až po rozkliknutí otázky. Tímto docílíte větší přehlednosti a nezahltíte čtenáře sáhodlouhým seznamem otázek a odpovědí.   
 
Hledáte konkurenční výhodu, která by vám mohla pomoci s konverzním poměrem a zvýšením obratu? Provozujte svoji zákaznickou podporu na všech možných frontách: FAQ, e-mailem, telefonicky a pomocí jiných nástrojů jako např. online chat na webu.