01 / 09 / 2021
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Buďte na Instagramu vidět!
Využívejte fotky ve váš prospěch
Máte na starost prezentaci malé či větší firmy na Instagramu? Spravovat takový profil a zveřejňovat kvalitní obsah není totiž vůbec snadné. I já jsem se o tom přesvědčil, a proto pro vás mám pár řádků, jak se s Instagramem úspěšně poprat a smysluplně jej využít.
Jako první si ověřte, co je v současné době trendy. Na různá odvětví totiž mohou platit úplně jiná pravidla, a proto je třeba dobře poznat terén a dostatečně se mu přizpůsobit, aby i o váš segment projevili uživatelé zájem. Při procházení profilů na Instagramu je celkem jasné, že největší úspěch má jídlo, domácí mazlíčci, cestování a samozřejmě lidé. Pokud provozujete například e-shop s kováním, asi vás rychle napadne, že tvorba obsahu bude docela oříšek. Přesto bych však neházel flintu do žita, protože i ve zdánlivě neatraktivním oboru můžete vymyslet pro uživatele zajímavé příspěvky.
Jak tedy být dobře vidět na Instagramu?
- Publikujte příspěvky „in real time“, zkrátka nebojte se udělat snímek ze života firmy a publikovat jej ihned.
- Pro méně kvalitní obsah používejte InstaStories, které jsou na Instagrmu vidět pouze 24 hodin a poté zmizí.
- Používejte zajímavé hashtagy, Instagram je vám je umí napovědět.
- Nebojte se vymýšlet svoje vlastní hashtagy, např. #mojefirma2017.
- Všímejte si významných dnů v roce, jako je třeba Den Matek, Vánoce, Velikonoce, Valentýn apod.
- Nebojte se publikovat i videa.
Jak na kvalitní insta-obsah?
Je pravdou, že hodnotný obsah zveřejněný bez rozmyslu a přípravy se tvoří těžko. Proto fotografujte, publikujte a získejte tak potřebnou praxi, abyste pochopili, jak to ve světě Instagramu chodí. Doporučuji začít s různorodým obsahem – přispívejte pravidelně a vše si následně vyhodnoťte. Nezapomínejte také na vzhled, protože sebelepší zachycená momentka, která není třeba ostrá nebo narušuje zaběhnutá pravidla kompozice, může působit amatérsky.
Když tvořím, spoléhám se často na nástroje, které Instagram nabízí, ať už jde o tvorbu koláží nebo různých efektů – snažte se vždy vymáčknout z fotografie maximum. Pokud spravujete celý profil sami a nikdo vám podklady nedodává, zkuste čerpat inspiraci na jiných účtech. Rozhodně doporučuji denně sledovat profily, které se vám líbí. Uvidíte, jak vám pomohou se posunout kupředu.
Závěrem přikládám pár inspirativních instagramových profilů, které sleduji a moc mě baví:
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Buďte na Instagramu vidět!
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)
Komentáře
Káťa 14.07.2017 10:23
U Zootu je ještě zajímavý Instagramový účet pro jejich časopis https://www.instagram.com/casopiszoot/
Edy 16.07.2017 15:50
Líbí se mi tento https://www.instagram.com/inviacz/