
31 / 01 / 2025
Instagram versus TikTok?
Využijte sociální sítě naplno
Co se dozvíte v tomto článku? Podíváme se na rozdíly mezi sociálními sítěmi TikTok a Instagram z pohledu publikace obsahu.
Dnes zabrousíme do oblasti sociálních sítí, a to konkrétně se budeme pohybovat v několika rovinách mezi TikTokem a Instagramem. Řeč bude nejen o tom, co na tyto platformy publikovat, ale taky rozebereme, kde může reklama fungovat víc efektivně.
TikTok i Instagram jsou v rámci českého trhu velmi populární a určitě je výhodné se v oblasti sítí orientovat, ať víte, jak s nimi pracovat na základě jejich odlišností. Stejný obsah totiž nemusí dobře fungovat na obou platformách.
Představujeme Instagram
Obě sítě nabízí velmi podobný způsob nabízeného obsahu, a to se bavíme zejména o krátkých videích Reels, na kterých uživatelé stráví nejvíce času. Přesto ale začnu nejdříve s Instagramem. Ten zasahuje cílovou skupinu 18-45 let, je méně autentický a ve své rovině je specifický obsahem, který je hlavně líbivý a atraktivní pro oko.
Zejména u firemních profilů je to jakási výkladní skříň a prezentace toho nejlepšího, co mohou nabídnout. Je silný zejména v oblasti B2B a luxusnějších značek. Z toho plyne, že je méně autentický a reálný.
Jak si stojí TikTok?
Jak už jsem naznačil, TikTok je více založený na opravdovosti, nehraje si tolik na dokonalost příspěvků a přitahuje více mladší generaci, nejčastěji ve věku 16-34 let. Tato platforma je hodně o zábavě a relaxu, lidé zde nasávají obsah, které je baví, takže jejich nákupní síla je skutečně menší.
TikTok je ale také náročnější na rozvoj účtu. Musíte generovat hodně kreativního a čerstvého obsahu a počítat s tím, že ne každý příspěvek bude mít dostatečný dosah. To samozřejmě platí pro všechny platformy, ale TikTok je složitější v tom, že pokud váš profil ztratí zájem a dosah, je velmi komplikované se dostat zpět do sedla.
Jak vidíte, obě platformy jsou si ve své podstatě podobné, ale zároveň tolik rozdílné s ohledem na péči o vaše profily. Na závěr bych proto vypíchl jejich výhody a nevýhody.
- U Instagramu lépe vnímám vyšší kvalitu publika po stránce nákupní síly a také fakt, že pomocí Meta Business Manageru jste schopni zacílit i na další platformy pomocí pokročilých kampaní jako je například retargeting.
- Pokud jste na TikToku noví, nemusíte mít followery, abyste získali dostatečný dosah svých příspěvků. Pokud je vaše video poutavé, můžete mít kvalitní reach již za pár hodin. Tato síť je samozřejmě také vhodná pro dlouhodobé budování brandu, a proto tady můžete potkat obrovské značky jako je Nivea, BurgerKing nebo třeba Wolt.
Líbil se vám článek a znáte někoho, koho TikTok či Instagram také zajímá? Sdílejte ho dál.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Instagram versus TikTok?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)