Instagram versus TikTok?

Marek Wiener 31 / 01 / 2025

Hodnocení: 0 ×

Instagram versus TikTok?

Využijte sociální sítě naplno

Co se dozvíte v tomto článku? Podíváme se na rozdíly mezi sociálními sítěmi TikTok a Instagram z pohledu publikace obsahu.

Dnes zabrousíme do oblasti sociálních sítí, a to konkrétně se budeme pohybovat v několika rovinách mezi TikTokem a Instagramem. Řeč bude nejen o tom, co na tyto platformy publikovat, ale taky rozebereme, kde může reklama fungovat víc efektivně.

TikTok i Instagram jsou v rámci českého trhu velmi populární a určitě je výhodné se v oblasti sítí orientovat, ať víte, jak s nimi pracovat na základě jejich odlišností. Stejný obsah totiž nemusí dobře fungovat na obou platformách.

Představujeme Instagram

Obě sítě nabízí velmi podobný způsob nabízeného obsahu, a to se bavíme zejména o krátkých videích Reels, na kterých uživatelé stráví nejvíce času. Přesto ale začnu nejdříve s Instagramem. Ten zasahuje cílovou skupinu 18-45 let, je méně autentický a ve své rovině je specifický obsahem, který je hlavně líbivý a atraktivní pro oko. 
Zejména u firemních profilů je to jakási výkladní skříň a prezentace toho nejlepšího, co mohou nabídnout. Je silný zejména v oblasti B2B a luxusnějších značek. Z toho plyne, že je méně autentický a reálný

Jak si stojí TikTok?

Jak už jsem naznačil, TikTok je více založený na opravdovosti, nehraje si tolik na dokonalost příspěvků a přitahuje více mladší generaci, nejčastěji ve věku 16-34 let. Tato platforma je hodně o zábavě a relaxu, lidé zde nasávají obsah, které je baví, takže jejich nákupní síla je skutečně menší. 
TikTok je ale také náročnější na rozvoj účtu. Musíte generovat hodně kreativního a čerstvého obsahu a počítat s tím, že ne každý příspěvek bude mít dostatečný dosah. To samozřejmě platí pro všechny platformy, ale TikTok je složitější v tom, že pokud váš profil ztratí zájem a dosah, je velmi komplikované se dostat zpět do sedla.

Jak vidíte, obě platformy jsou si ve své podstatě podobné, ale zároveň tolik rozdílné s ohledem na péči o vaše profily. Na závěr bych proto vypíchl jejich výhody a nevýhody.

  • U Instagramu lépe vnímám vyšší kvalitu publika po stránce nákupní síly a také fakt, že pomocí Meta Business Manageru jste schopni zacílit i na další platformy pomocí pokročilých kampaní jako je například retargeting.
  • Pokud jste na TikToku noví, nemusíte mít followery, abyste získali dostatečný dosah svých příspěvků. Pokud je vaše video poutavé, můžete mít kvalitní reach již za pár hodin. Tato síť je samozřejmě také vhodná pro dlouhodobé budování brandu, a proto tady můžete potkat obrovské značky jako je Nivea, BurgerKing nebo třeba Wolt.

Líbil se vám článek a znáte někoho, koho TikTok či Instagram také zajímá? Sdílejte ho dál.

Blog o online marketingu

Knihovna reklam

Podívejte se na nový inspirativní katalog reklam. 
Google Ads

Více o knihovně

Vložte názor k článku: Instagram versus TikTok?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Jak používat formát GIF při propagaci

    Jak používat formát GIF při propagaci

    Na Facebooku a v dalších reklamních systémech

    ZOBRAZIT
  • Buďte na Instagramu vidět!

    Buďte na Instagramu vidět!

    Využívejte fotky ve váš prospěch

    ZOBRAZIT
  • Desatero proti zablokování Business Manageru

    Desatero proti zablokování Business Manageru

    Tipy, jak se vyhnout problémům s Facebookem

    ZOBRAZIT