
22 / 03 / 2018
Jak si penziony a hotely (ne)umí dělat marketing
Konec webovkám z devadesátek
V poslední době mi prošlo pod rukama mnoho webových stránek hotelů a penzionů.
A bohužel jsem se nestačil divit, jak je z nich nepříjemně cítit vlna 90. let. Nechci přehánět, ale ve skutečnosti je opravdu tristní, kolik prezentací českých ubytovacích zařízení vypadá absolutně nereprezentativně, a tak si říkám, jak takoví podnikatelé vůbec řeší marketing.
Nedotažený marketing v cestovním ruchu
Existují samozřejmě výjimky, které vědí, že je potřeba jít s dobou a neustále na sobě pracovat. Také jsem neanalyzoval velké hotely, ale troufám si říci, že na tom budou rozhodně lépe a na určité úrovni. U menších a středních hotelů jsem se ale většinou potkal s velmi chabou webovou prezentací, dalo by se říci až na hranici životnosti, o nějakém online marketingu nemluvě.
Pokud bych měl charakterizovat nejčastější chyby podnikatelů v cestovním ruchu, podívejte se níže:
- podceňují význam webové prezentace a stačí jim ta stávající, často mnoho let stará
- používají internetové stránky zdarma, které jsou plné reklam, přestože v tomto odvětví je nejvhodnější si nechat postavit web na míru s různými funkcemi jako je třeba kalendář obsazenosti, ukázka jednotlivých pokojů, možností vybavení nebo tipy na výlety
- převládají weby z 90. let, tj. neresponzivní, včetně nešvarů typu špatné URL adresy, zastaralá grafika apod.
- v nejhorších případech nemá ubytovací zařízení ani vlastní doménu a používá
e-mailovou schránku zdarma od Seznamu, Googlu či jiných bezplatných poskytovatelů
Z celé situace je jasné, že menší/střední penziony či hotely dělat marketing moc neumí. Je to víceméně způsobené i tím, že jej často řeší majitel, který v této oblasti nemá velké zkušenosti, a přitom stačí tak málo – obrátit se na odborníky.
Pokud byste chtěli vyřešit nebo vylepšit svoje internetové stránky, tak mi napište, rád vám doporučím správnou pomocnou ruku při rozjezdu vašich marketingových aktivit.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Jak si penziony a hotely (ne)umí dělat marketing
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)