14 / 05 / 2017
Personalizovaný e-mailing je skvělý nástroj
Umění je však použít jej správně
25. dubna mám svátek, a to mě donutilo se trochu zamyslet nad personalizovaným e-mailingem. Proč? K tomu se za chvilku dostaneme. Toto téma je dnes poměrně aktuální a každý schopný marketér se snaží z mailingu automatizovaného udělat personalizovaný – tedy rozesílat obchodní zprávy takovým způsobem, aby to příjemce zaujalo a neobtěžovalo.
Teď se však dostaneme k jádru věci. Tento dubnový den v kalendáři svítilo mé jméno Marek a trochu bizarní na tom byl fakt, že mi tentokrát došlo více gratulací od společností, kde odebírám novinky, než od samotných přátel. Není se však čemu divit, takové newslettery neustále útočí na naše mailové schránky.
Jak tedy udělat ten správný personalizovaný e-mailing?
Vybudujte si svoji databázi e-mailových kontaktů včetně jména, příjmení, místa původu, data narození nebo kategorie z webu či e-shopu, které uživatele zajímají. ¬ Máte e-shop? Tak sledujte historii nákupů svých zákazníků nebo výši jejich kreditů/odměn. Zasílejte jim pravidelně informace, co vše si nastřádané benefity mohou u vás pořídit. ¬ Zvýrazněte uživateli nedávno prohlížené produkty nebo produkty, které nedávno vložil do košíku. Personalizovat můžete nejen obsah e-mailu, ale třeba i předmět.
Příjemné e-mailové překvapení
Současná situace v oblasti personalizovaného e-mailingu však vyzývá k zamyšlení – je vhodné klientům nabízet stejné výhody jako konkurence? Tedy ve sváteční den zasílat blahopřání a dáreček v podobě kreditů nebo slevového voucheru? Samozřejmě že mnoho takových zpráv často skončí v koši, což se jeví kontraproduktvině... Jako blesk z čistého nebe mě však potěšil personalizovaný e-mailing od společnosti SEVT. Ozvali se mi totiž s gratulací ke svátku až o týden později, což je z pohledu markeťáka opravdu trefa do černého, protože takové elektronické přání mi dorazilo jako jediné.
Pokud vás e-mail marketing zajímá a chcete se o něm dovědět více, zúčastněte se Email Marketing Online Summitu, kde vystoupí přední čeští odborníci. Konat se bude 29. 5.–2.6. od 19:00 do 22:00 a já si ho rozhodně nenechám ujít!
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Personalizovaný e-mailing je skvělý nástroj
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)
Evka, komentář k článku personalizovaný mailing 25.06.2017 17:39
Díky za tip, dobrý postřeh u Sevtu!