Jak na efektivní analýzu klíčových slov

Pro nejlepší výsledky se obraťte na odborníky

seo optimalizaceonline marketing nástroje


Analýza a nastavení klíčových slov je velmi důležitá, ať už jde o projekt nový či stávající. Vzhledem k sezónnosti, každodennímu vývoji a změnám ve světe internetových vyhledávačů, je třeba tuto oblast neustále sledovat a nepodceňovat ji.  

Před samotným návrhem klíčových slov je nezbytné seznámit se s celým projektem a pochopit klienta, co vlastně prodává a na koho cílí, vcítit se do role zákazníka a představit si, jak bude postupovat ve vyhledávání svého vybraného produktu. Tuto primární představu by si měl připravit každý, než zkontaktuje marketingového online specialistu či digitální agenturu.  

Jakmile tento náčrt cílové skupiny a klíčových slov budete mít hotový, doporučuji následnou odbornou část analýzy klíčových slov svěřit profesionálům. Já osobně si od zákazníků vždy vyžádám základní rozdělení e-shopu a zařazení produktů do kategorií. Pokud vycházím z již existujícího e-shopu, není co řešit a čerpám ze stávajících dat. Zcela jinak postupuji u nového projektu, kde se struktura menu a zboží teprve vytváří – v takovém případě se dotazuji, nebo připravím návrh změn.  

Analýza klíčových slov

Pro analýzu klíčových slov můžeme využívat několik nástrojů, pro český trh však preferuji nejčastěji používané, a to:  

  • Google Trends – lze sledovat populární výrazy, k dispozici jsou i top žebříčky nebo můžete prozkoumávat vyhledávání na YouTube apod.
  • Plánovač klíčových slov v Google AdWords – nabízí vyhledávání a kombinování klíčových slov i reklamních sestav, dále můžete získat informace o objemu vyhledávání a trendech, ale také o plánování rozpočtu a jeho prognózy.
  • Statistika vyhledávání na Seznamu – ukazuje hledanost slov na Seznam.cz, alternativy k vyhledávanému dotazu a jejich roční vývojový trend.
  • Návrh klíčových slov Sklik – odhadne klíčové slovo včetně jeho možností, ukáže průměrnou cenu za kliknutí v systému Sklik a také něco napoví o konkurenci.  

Všiml jsem si, že hodně firem věnuje dodané analýze klíčových slov poměrně velkou důležitost, což je správné. Bohužel praxe ukazuje, že mnoho z nich s ní neumí dále pracovat – buď se jí vůbec nedrží nebo jen částečně. Pokud to myslíte s analýzou klíčových vážně, určitě berte na vědomí doporučení od online marketérů a SEO specialistů.