
13 / 09 / 2024
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Ahrefs, silák pro optimalizaci webů
Šikovný nástroj pro SEO analýzu
Ahrefs je skvělý pomocník pro každého, kdo se pohybuje v oblasti optimalizaci webových stránek neboli SEO. O Ahrefs jsem se na blogu ještě nezmiňoval, přestože jej při tvorbě PPC kampaní i optimalizační práci používám poměrně dost často. Pojďme si tedy představit tento nástroj a vypíchnout jeho přednosti.
K čemu je Ahrefs dobré?
Využijete jej na různé analýzy, zejména pak analýzu klíčových slov, vyhledávanosti, stavu pozic, zpětné odkazy nebo detailní informace o konkurenci.
Jak funguje v praxi?
Oceňuji hlavně placenou verzi, protože řeším více projektů. Mohu tak uplatnit i profesionálnější funkce tohoto nástroje, aniž bych musel pracovat s některými dalšími weby. Někdy si do Ahrefs ale samozřejmě vkládám také cizí stránky, abych pochopil jejich logiku v oblasti SEO a PPC reklamy. Zejména jej ale využívám pro kontrolu správnosti nastavení jednotlivých funkcionalit webů. Některé práce bych si teoreticky zvládl dělat sám v nástroji Google Search Console, ale v této aplikaci si vážím pravidelného screeningu, který mě mailem včas upozorní na některé nové nedostatky, o nichž jsem zatím nevěděl.
Abych byl ještě více konkrétní, uvedu hned několik příkladů, na co vás Ahrefs může upozornit, ale samozřejmě je toho mnohem více.
- Vyhledá stránky, které mají příliš dlouhý Title.
- Monitoruje weby, jež nejsou indexované.
- Sleduje tzv. mapu webu (sitemapu) a upozorní na stránky, které obsahují nofollow.
- Nástroj si všimne i stránek, co se načítají příliš pomalu. Zde najdete kompletní průvodce, jak web zrychlit.
- Dá vědět, které weby změnily od posledního screeningu meta tag Description.
- Zjistí chyby 404 nebo osiřelé stránky, na které se v rámci webu neodkazuje.
Dále rád využívám funkci sledování pozic. Ta se hodí zejména při přechodu na novou platformu webu/e-shopu nebo v situaci, kdy máte pokles návštěvnosti a snažíte se vrátit vše do normálu. Řeč byla také o sledování konkurence – praktický je zejména pohled do minulosti, například půl roku zpětně pro porovnání organické návštěvnosti, počtu stránek, klíčových slov nebo hodnocení domény konkurence.
Ahrefs bohužel není v češtině, což nemusí každému vyhovovat, ale v každém případě se jedná o velmi profesionální nástroj pro SEO práci. Doporučuji jej vyzkoušet v případě nutnosti i v placeném režimu.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Ahrefs, silák pro optimalizaci webů
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)