Ahrefs, silák pro optimalizaci webů

Marek Wiener 13 / 09 / 2024

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Ahrefs, silák pro optimalizaci webů

Šikovný nástroj pro SEO analýzu

Ahrefs je skvělý pomocník pro každého, kdo se pohybuje v oblasti optimalizaci webových stránek neboli SEO. O Ahrefs jsem se na blogu ještě nezmiňoval, přestože jej při tvorbě PPC kampaní i optimalizační práci používám poměrně dost často. Pojďme si tedy představit tento nástroj a vypíchnout jeho přednosti.

K čemu je Ahrefs dobré?

Využijete jej na různé analýzy, zejména pak analýzu klíčových slov, vyhledávanosti, stavu pozic, zpětné odkazy nebo detailní informace o konkurenci.

Jak funguje v praxi?

Oceňuji hlavně placenou verzi, protože řeším více projektů. Mohu tak uplatnit i profesionálnější funkce tohoto nástroje, aniž bych musel pracovat s některými dalšími weby. Někdy si do Ahrefs ale samozřejmě vkládám také cizí stránky, abych pochopil jejich logiku v oblasti SEO a PPC reklamy. Zejména jej ale využívám pro kontrolu správnosti nastavení jednotlivých funkcionalit webů. Některé práce bych si teoreticky zvládl dělat sám v nástroji Google Search Console, ale v této aplikaci si vážím pravidelného screeningu, který mě mailem včas upozorní na některé nové nedostatky, o nichž jsem zatím nevěděl.

Abych byl ještě více konkrétní, uvedu hned několik příkladů, na co vás Ahrefs může upozornit, ale samozřejmě je toho mnohem více.

  • Vyhledá stránky, které mají příliš dlouhý Title.
  • Monitoruje weby, jež nejsou indexované.
  • Sleduje tzv. mapu webu (sitemapu) a upozorní na stránky, které obsahují nofollow.
  • Nástroj si všimne i stránek, co se načítají příliš pomalu. Zde najdete kompletní průvodce, jak web zrychlit.
  • Dá vědět, které weby změnily od posledního screeningu meta tag Description.
  • Zjistí chyby 404 nebo osiřelé stránky, na které se v rámci webu neodkazuje.

Dále rád využívám funkci sledování pozic. Ta se hodí zejména při přechodu na novou platformu webu/e-shopu nebo v situaci, kdy máte pokles návštěvnosti a snažíte se vrátit vše do normálu. Řeč byla také o sledování konkurence – praktický je zejména pohled do minulosti, například půl roku zpětně pro porovnání organické návštěvnosti, počtu stránek, klíčových slov nebo hodnocení domény konkurence.

Ahrefs bohužel není v češtině, což nemusí každému vyhovovat, ale v každém případě se jedná o velmi profesionální nástroj pro SEO práci. Doporučuji jej vyzkoušet v případě nutnosti i v placeném režimu.

Blog o online marketingu

Knihovna reklam

Podívejte se na nový inspirativní katalog reklam. 
Google Ads

Více o knihovně

Vložte názor k článku: Ahrefs, silák pro optimalizaci webů

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Jak na efektivní analýzu klíčových slov

    Jak na efektivní analýzu klíčových slov

    Pro nejlepší výsledky se obraťte na odborníky

    ZOBRAZIT
  • Vyzkoušejte SEO pomocníka Collabim

    Vyzkoušejte SEO pomocníka Collabim

    Tipy a rady pro snadnější práci

    ZOBRAZIT
  • Proč není SEO mojí vlajkovou lodí

    Proč není SEO mojí vlajkovou lodí

    Optimalizace pro vyhledávače vyžaduje zdravý přístup

    ZOBRAZIT