08 / 05 / 2023
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Poznejte svůj web do hloubky, vyplatí se to!
Zkoumejte chování a požadavky návštěvníků
Provozujete-li web nebo blog, zkuste se s nadhledem podívat, jak přívětivě jsou pro vašeho uživatele stránky navržené. Předpokládejme, že každý majitel je se svým webem do jisté míry spokojený, ale je dobré si uvědomovat svou provozní slepotu a alespoň jednou svěřit analýzu webu profesionálním nástrojům.
Už jste někdy slyšeli o teplotních mapách čili heatmapách? Jsou jednou z možností jak hlouběji analyzovat a pochopit uživatelské chování na internetu. Heatmapy naznačují, jak se návštěvník na vašich stránkách pohybuje, na co kliká, co přesně prohlíží nebo třeba jakým způsobem na webu scrolluje. Heatmapa se skládá ze screeshotu vašeho webu a teplotní mapy – místa, na která se nejvíce kliká, jsou červená, oproti tomu oblasti s nízkou interaktivitou se zbarvují do modra až zelena. Můžete tak zkoumat efektivitu jednotlivých prvků, zejména odkazů, nadpisů v menu, obrázků, reklamy nebo bannerů.
Mezi oblíbené analytické nástroje patří například:
Obě služby fungují na stejném principu a reflektují mobilní, tabletové či desktopové rozvržení webu, takže porovnáváte opravdu přesné výsledky od uživatelů na konkrétních zařízeních. Rozdílnosti můžete najít v uživatelském rozhraní a ceně – každá ze služeb nabízí variantu zdarma, ale také prémiové balíčky, které se potom liší celkovým počtem nasbíraných dat (obvykle dle počtu návštěv nebo zobrazených stránek).
Hezky česky
Přestože oba nástroje fungují skvěle a efektivně, přikláním se více ke službě Smartlook. Velmi rád podporuji tuzemské vývojáře a také mi vyhovuje česká zákaznická podpora. Navíc je také cenově výhodnější oproti zahraničnímu Hotjaru. Pokud tedy hledáte finančně dostupný program a stačí vám základní přehled dat, přiklonil bych se k nástroji Smartlook.
Ať už bude váš výběr jakýkoliv, pevně věřím, že vyhodnocení teplotních map povede k pozitivním změnám na vašich webových stránkách. Vřele uvítám vaše tipy na další heatmapové služby a rád si přečtu v komentářích vaše zkušenosti.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Poznejte svůj web do hloubky, vyplatí se to!
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)
Míša 05.07.2017 09:06
Na Hotjar nedám dopustit, Smartlook se mi líbí skrz natáčení uživatelů, co vlastně na webu dělají.