09 / 02 / 2018
GDPR a odběr novinek?
Dostatečně se připravte a máte vyhráno
Není čas ztrácet čas, a tak jsem pro vás přichystal 2. díl ze seriálu o GDPR. Tentokrát bych rád věnoval prostor tématu, jak aplikovat toto nové nařízení do praxe online marketingu. Jedním z častých prvků na webových stránkách je totiž přihlášení k newsletteru – tedy okénko pro vkládání e-mailů.
Pokud tedy i vy tuto možnost na svém webu máte, mějte na paměti, že od 28. 5. 2018 bude nutné tento proces vést jinak. Návštěvník bude muset nově při vyplňování své e-mailové adresy odškrtnout i checkbox se souhlasem k odběru novinek. Ale pozor, toto zaškrtávací políčko nesmí být předvyplněné. Samotný akt „zaškrtnutí“ musí provést opravdu uživatel sám.
To ale není všechno. Zájemci o vaše novinky musí dorazit na e-mail potvrzení – nejlépe zpráva s tlačítkem, kdy po odkliknutí dává souhlas k zasílání newsletteru. Samozřejmostí je, že veškeré tyto maily musí obsahovat nutné náležitosti týkající se GDPR (např. znění souhlasu, komu se přesně se dává, na jak dlouho jej daná osoba potvrzuje apod.).
Jedním z dalších kroků, který byste měli podniknout v rámci dokončení celého procesu registrace, je vaše evidence. Ta by měla obsahovat souhrnné informace, jako je IP adresa uživatele, e-mail, ze kterého byl odběr potvrzen, a také celé znění souhlasu.
Jak vidíte, celá tato záležitost už není tak triviální jako dříve, kdy nebyly dané žádné konkrétní povinnosti k tomu, jak si evidujete seznam odběratelů novinek včetně požadavků na registraci.
Největší změnou pro vás bude fakt, že se e-mail po zadání do okénka pro odběr newsletteru nebude přímo zapisovat do vaší databáze, a vy tak nedostanete obratem dalšího subscribera. Akce se provede až ve chvíli, kdy uživatel odklikne souhlas ve své elektronické poště.
Na tyto změny máte stále ještě čas a můžete se na ně připravit, případně ještě blíže probrat se svým advokátem. Počítejte s tím, že zavedení GDPR neznamená jen technické změny na webu či e-shopu, ale vede i k dalším akcím v rámci firmy. Budete muset zavést opatření k zabezpečení osobních údajů zákazníků a připravit se na situaci, jak postupovat v případě, že dojde k opravdovému prolomení zabezpečení dat. O tom si ale povíme až v příštím díle o GDPR.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: GDPR a odběr novinek?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)