10 / 08 / 2018
Poslední ohlédnutí za GDPR
Většina firem a podnikatelů to zvládla
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) je za námi, nebo spíše už u nás tak nějak zakotvilo. Vzešlo v platnost letos 25. května a každý z nás musel provést patřičná opatření, aby uchránil data svých zákazníků. V rámci tohoto tématu jsem proto připravil hned několik článků:
- Máme panikařit z GDPR?
- GDPR a odběr novinek?
- Jak se dovědět co nejvíc o GDPR?
- Znáte zásady o ochraně osobních údajů?
- Zpracovatelské smlouvy a GDPR
- Nezapomeňte na interní směrnice pro GDPR
Tento text by měl být pomyslným závěrečným dílem, ale také zamyšlením nad dalším vývojem této problematiky.
Nevím, jak u vás, ale poptávka po různých nastaveních, změně všeobecných obchodních podmínek (VOP) atp. již není tak velká a vypadá to, že klienti už řeší zase něco jiného. Začínám se však ptát, čím to je? Nemyslím si, že by měl každý všechno v pořádku, ale spíš asi jde o pohled na aktuální situaci – GDPR zkrátka většina vnímala jako jakousi "buzeraci" a vynaložené výdaje navíc, které se mohly investovat do marketingu jinak.
Také jsem si všiml, že i některé velké firmy řešili GDPR později a nenechali se 25. květnem rozhodit. Svědčilo o tom třeba pozdější zaslání informace o změně podmínek. Nemyslím si, že to byl špatný postup, ba naopak. Střízlivý a klidný.
Spíše se zaspalo s přípravou na GDPR, protože nikdo pořádně nevěděl, co má a nemá dělat. Na nové nařízení se ale dalo dobře připravit a zjistit si předem potřebné formality (např. viz moje články). Bohužel se z více jak 90 % nepodařilo docílit, aby se bralo víc vážně zabezpečení osobních dat. Zkrátka, každý se k tomu postavil spíš formálně, ale pro nějakou změnu procesů nebo zabezpečení již nezbyl čas nebo peníze.
GDPR vlastně dopadlo dobře
I tak si ale myslím, že to ve finále mohlo vše dopadnout hůř. Několik měsíců před touto novinkou kreslili všichni scénáře, které se (naštěstí) nesplnily. Viditelným negativním dopadem jsou nesourodosti, které se nacházejí na webech – např. někdo umožňuje úpravu nastavení cookies, druhý to nechává na prohlížeči a třetí to neřeší vůbec...
Nesrovnalostí ohledně GDPR určitě zůstalo ještě dost a myslím, že je to velká škoda, protože z logického a hlavně prioritního hlediska ochrany dat by bylo ideální vše sjednotit.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Poslední ohlédnutí za GDPR
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)