10 / 08 / 2018
Víte, jak řešit duplicitní obsah na webu?
Pomůže vám Google Search Console
Duplicitní obsah na internetových stránkách je jedna z nejčastějších záležitostí a také restů mých klientů. Proto není nic neobvyklého, když se s tímto termínem setkáte – nicméně otázkou zůstává, jak s tím bojovat?
Prvním takovým pomocníkem pro řešení duplicit je aplikace Google Search Console. Když s ní máte delší dobu propojený web, můžete přesně zjistit, kde má váš
e-shop potíže. Report z „GéEsCé“ může totiž obsahovat třeba uvedení zdvojených elementů jako je TITLE či DESCRIPTION.
Toto vše jsou však jen základní duplicity. K větším problémům dochází při generování URL adres. U e-shopu totiž často vznikají, zejména vlivem řazení (nejprodávanější /nejlevnější položky), dosti „podivné“ URL s otazníky, čísly a znaky. To nám samozřejmě nějak na první pohled nevadí, ovšem po dokonalé analýze zjistíte, že takové adresy dokážou zadělat na problémy z hlediska duplicitního obsahu, proto je vhodné tyto chyby řešit pomocí kanonizace URL.
Dalším nedopatřením bývá stránkování. Každá další stránka stejné kategorie by měla obsahovat noindex (hodnotu meta tagu).
Najít a správně odhalit duplicitní obsah nemusí být jednoduché. Doporučuji vám se v rámci takové práce spolehnout na pár užitečných nástrojů, mezi které patří třeba Screaming Frog. Tento program vám přehledně prolustruje stránky a vypíše jejich klíčové atributy.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Víte, jak řešit duplicitní obsah na webu?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)