Dostaňte se na kobylku svojí cílové skupině

Marek Wiener 18 / 01 / 2024

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Dostaňte se na kobylku svojí cílové skupině

Pátrejte, analyzujte a definujte

Určení cílové skupiny je jedním ze základních předpokladů pro úspěšné oslovení vašich zákazníků. Tato parketa je pro mě jakožto marketingového specialisty základ, ale i já se kolikrát v tomto ohledu obracím na další odborníky z onlinu.

Stanovení cílovky totiž není jednoduché a určitě je v tomto ohledu výhodnější spolupracovat s agenturou a jejich profíky z oblasti analytiky, brandu, contentu a copywritingu , pro které je hledání cílové skupiny denním chlebem.

Každopádně mám pro vás pár tipů, kterými se můžete řídit v případě, že chcete nějak začít a bojíte se střílet vysloveně od oka. Primárně si stanovte základní parametry vašich přechozích zákazníků a proveďte jednoduchou analýzu trhu, na jejíž základě si lépe vydefinujete cílovku, a to z níže uvedených těchto hledisek:

  • Geografie
  • Věk
  • Pohlaví
  • Vzdělání
  • Životní styl
  • Zájmy

V rámci další iniciativy bych doporučoval kontaktovat kolegy z oboru. Ne vždy, ale v některých oblastech je možné zcela jednoduše stanovit cílovou skupinu i tímto způsobem. Zkuste hledat nebo se zeptat v různých asociacích či uskupeních, zdali nemají k dispozici nějaké studie či detailní informace o svých zákaznících.

Hledejte pomoc i online

Kvalitní data vám poskytnou i online marketingové nástroje. U některých možná trochu narazíte, protože budete muset uhradit prémiový placený účet, ale může se vám to vyplatit. Mezi zajímavé pomocníky patří například SimilarWeb. Tento nástroj vám vyzradí data o návštěvnosti vaší konkurence, geografii, klíčová slova a další věci. Sběr dat však dělají i další průzkumníci, ke zvážení stojí NetMonitor nebo dobře známý Google Analytics.

Nezapomeňte ale minimálně vše probrat s content manažerem či copywriterem, který vám zkušeně poradí, jak s vaší cílovkou komunikovat. Sestaví s vámi persony, tzv. fiktivní klienty, díky kterým potom snáze pochopíte chování vašich (potenciálních) zákazníků.

Blog o online marketingu

Audit PPC kampaní

Google Ads
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.

Požádat o audit

Vložte názor k článku: Dostaňte se na kobylku svojí cílové skupině

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Jak na zkrácení URL adresy

    Jak na zkrácení URL adresy

    Bitly - dokonalý zkracovač URL adres.

    ZOBRAZIT
  • Užijte si roadmapu a její výhody

    Užijte si roadmapu a její výhody

    Skvělý pomocník při plánování projektů

    ZOBRAZIT
  • Dashboardy v Looker Studio

    Dashboardy v Looker Studio

    Významná pomoc při reportování klientům

    ZOBRAZIT