
24 / 06 / 2019
Dostaňte se na kobylku svojí cílové skupině
Pátrejte, analyzujte a definujte
Určení cílové skupiny je jedním ze základních předpokladů pro úspěšné oslovení vašich zákazníků. Tato parketa je pro mě jakožto marketingového specialisty základ, ale i já se kolikrát v tomto ohledu obracím na další odborníky z onlinu.
Stanovení cílovky totiž není jednoduché a určitě je v tomto ohledu výhodnější spolupracovat s agenturou a jejich profíky z oblasti analytiky, brandu, contentu a copywritingu , pro které je hledání cílové skupiny denním chlebem.
Každopádně mám pro vás pár tipů, kterými se můžete řídit v případě, že chcete nějak začít a bojíte se střílet vysloveně od oka. Primárně si stanovte základní parametry vašich přechozích zákazníků a proveďte jednoduchou analýzu trhu, na jejíž základě si lépe vydefinujete cílovku, a to z níže uvedených těchto hledisek:
- Geografie
- Věk
- Pohlaví
- Vzdělání
- Životní styl
- Zájmy
V rámci další iniciativy bych doporučoval kontaktovat kolegy z oboru. Ne vždy, ale v některých oblastech je možné zcela jednoduše stanovit cílovou skupinu i tímto způsobem. Zkuste hledat nebo se zeptat v různých asociacích či uskupeních, zdali nemají k dispozici nějaké studie či detailní informace o svých zákaznících.
Hledejte pomoc i online
Kvalitní data vám poskytnou i online marketingové nástroje. U některých možná trochu narazíte, protože budete muset uhradit prémiový placený účet, ale může se vám to vyplatit. Mezi zajímavé pomocníky patří například SimilarWeb. Tento nástroj vám vyzradí data o návštěvnosti vaší konkurence, geografii, klíčová slova a další věci. Sběr dat však dělají i další průzkumníci, ke zvážení stojí NetMonitor nebo dobře známý Google Analytics.
Nezapomeňte ale minimálně vše probrat s content manažerem či copywriterem, který vám zkušeně poradí, jak s vaší cílovkou komunikovat. Sestaví s vámi persony, tzv. fiktivní klienty, díky kterým potom snáze pochopíte chování vašich (potenciálních) zákazníků.
Školení online
Využijte možnost školení online formou (spojení přes Meet nebo Skype). Podívejte se na aktuální nabídku a termíny školení online marketingu.
Více o Digi školeníSdílet článek na
Vložte názor k článku: Dostaňte se na kobylku svojí cílové skupině
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)