18 / 01 / 2024
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Dostaňte se na kobylku svojí cílové skupině
Pátrejte, analyzujte a definujte
Určení cílové skupiny je jedním ze základních předpokladů pro úspěšné oslovení vašich zákazníků. Tato parketa je pro mě jakožto marketingového specialisty základ, ale i já se kolikrát v tomto ohledu obracím na další odborníky z onlinu.
Stanovení cílovky totiž není jednoduché a určitě je v tomto ohledu výhodnější spolupracovat s agenturou a jejich profíky z oblasti analytiky, brandu, contentu a copywritingu , pro které je hledání cílové skupiny denním chlebem.
Každopádně mám pro vás pár tipů, kterými se můžete řídit v případě, že chcete nějak začít a bojíte se střílet vysloveně od oka. Primárně si stanovte základní parametry vašich přechozích zákazníků a proveďte jednoduchou analýzu trhu, na jejíž základě si lépe vydefinujete cílovku, a to z níže uvedených těchto hledisek:
- Geografie
- Věk
- Pohlaví
- Vzdělání
- Životní styl
- Zájmy
V rámci další iniciativy bych doporučoval kontaktovat kolegy z oboru. Ne vždy, ale v některých oblastech je možné zcela jednoduše stanovit cílovou skupinu i tímto způsobem. Zkuste hledat nebo se zeptat v různých asociacích či uskupeních, zdali nemají k dispozici nějaké studie či detailní informace o svých zákaznících.
Hledejte pomoc i online
Kvalitní data vám poskytnou i online marketingové nástroje. U některých možná trochu narazíte, protože budete muset uhradit prémiový placený účet, ale může se vám to vyplatit. Mezi zajímavé pomocníky patří například SimilarWeb. Tento nástroj vám vyzradí data o návštěvnosti vaší konkurence, geografii, klíčová slova a další věci. Sběr dat však dělají i další průzkumníci, ke zvážení stojí NetMonitor nebo dobře známý Google Analytics.
Nezapomeňte ale minimálně vše probrat s content manažerem či copywriterem, který vám zkušeně poradí, jak s vaší cílovkou komunikovat. Sestaví s vámi persony, tzv. fiktivní klienty, díky kterým potom snáze pochopíte chování vašich (potenciálních) zákazníků.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Dostaňte se na kobylku svojí cílové skupině
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)