Efektivita poptávkového systému Hodnocení: 1 ×

Efektivita poptávkového systému

Efektivní použití poptávkových formulářů na webu

Poptávkové formuláře na webových stránkách jsou dnes skvělým nástrojem pro získání nových zákazníků. Jak ale pracovat s vyřizováním požadavků tak, aby to vaši obchodní činnost nenarušilo natolik, že se stanete jen nástrojem pro porovnání cenové hladiny produktů či služeb?

Před zpracováním cenové specifikace doporučuji prověřit a udělat nejdříve tyto kroky:

  1. prověřit si zákazníka (registr dlužníků, profil na sociálních sítích apod.),
  2. zákazníkovi zavolat (telefonické prověření poptávky),
  3. zákazníkovi sdělit dodací termíny (ušetříte čas i peníze v případě,
  4. že zákazník očekává nemožné),
  5. vytvořit cenovou nabídku.

Co dělat, když 95% vašich cenových nabídek skončí bez odezvy?

  1. na poptávky vždy odpovídat,
  2. na poptávku zareagovat co nejdříve,
  3. zjednodušit systém vypracování (možnost automatického generování, používání šablon PDF, XLS apod.).

Jak sledovat efektivitu, pokud nemám e-shop a nemůžu sledovat nákup konkrétního produktu?

Pokud prodáváte služby, je celkem dost náročné sledovat a měřit efektivitu formuláře při placené kampani PPC.

Základem je vytvořit cílovou stránku, kterou následně budeme měřit. Na stránku umístíme potřebné zdrojové kódy pro Sklik nebo AdWords, případně Google Analytics. Tyto měřiče nám zajistí aktivitu v daném systému pomocí konverzí. 

Jak na konverze?

Konverze na stránkách lze sledovat dvěma způsoby. Jednou z možností je zadat tuto děkovací stránku jako cíl. V tomto případě budete jeho plnění moci sledovat pouze odděleně v rámci pohybu na webu. Jak ale bude vypadat konverze, když neprodáváme žádný konkrétní produkt jako v e-shopu?  Doporučil bych nasadit na děkovací stránku sledovací kód elektronického obchodu, kde bude nastavena "jednotná cena" za transakci například 100.000,- nebo jakákoli jiná částka. S touto částkou pracovat ve vyhodnocení nebudeme, ale můžeme pak dosledovat zdroje konverzí apod.

Náhled systému Sklik:

Náhled systému Sklik

Příklad sledovacího kódu pro Google Adwords:

Příklad sledovacího kódu pro Google Adwords

Příklad sledovacího kódu pro Sklik:

Příklad sledovacího kódu pro Sklik

Vložte názor k článku: Efektivita poptávkového systému

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2019 (PDF)

Komentáře

Kres.minarik 07.07.2017 06:39

Tak každý web by v dnešní době měl měřit výkonnost tedy konverze. Obecně řečeno tedy nic nového.

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Víte, co je udržovací marketing?

    Víte, co je udržovací marketing?

    Zajímavý nápad pro určité fáze vaší firmy

    ZOBRAZIT
  • Nabídněte zákazníkovi peníze formou kreditů

    Nabídněte zákazníkovi peníze formou kreditů

    Vytvoříte si tak pevnou základnu spokojených kupujících

    ZOBRAZIT
  • E-shop, který vydělává

    E-shop, který vydělává

    Aneb jak na marketingovou strategii

    ZOBRAZIT