27 / 12 / 2019
Co jsem letos zažil a co mi to přineslo
Pohled přes rameno za rokem 2019
V letošním roce jsem si na nedostatek práce rozhodně nemohl stěžovat. Narazil jsem však i na projekty, u kterých jsem si uvědomil pár věcí, a to mi vnuklo teď na sklonku roku myšlenku, že je čas si opět trochu zabilancovat. Letošní ohlédnutí navíc nepojmu ve stylu (ne)úspěšných projektů, jak jsem psal loni, ale ponesu jej ve vlně vlastního ponaučení :)
Já a rok 2019
Ještě v minulém roce jsem se obecně orientoval na online marketing, nicméně jsem pochopil, že pro dnešní dobu je zásadní zaměřit se více na konkrétní služby. Letos tak u mě převládaly PPC a zbožové srovnávače a musím říct, že jsem se v tomto segmentu našel a zase se o něco posunul kupředu, za což jsem opravdu rád.
A co moji klienti?
Letos jsem měl šanci poznat různé druhy projektů. Od jednorázových zakázek přes pravidelnou správu kampaní až po řešení marketingu pro velké firmy. Uvědomil jsem si, že kombinovat rozličné typy klientů pro mě není vhodné – hlavní příčinou byla ve většině případů odlišná očekávání od vzájemné spolupráce. Svou práci jsem sice vždy odvedl s plným nasazením, ale zároveň jsem prozřel, že na „jednorázovky“ bez bližších detailů si budu muset dávat větší pozor.
Jak jsem se ponaučil…
Na základě svých poznatků jsem se na podzim začal trochu víc zaměřovat na nastavení procesů, a to už od první konzultace s klientem. V tuto chvíli například pracuji na zákaznickém profilu, který vyplním s každým potenciálním klientem. Došel jsem totiž k závěru, že jedině tak se můžu lépe vyvarovat chybám, které jsem nastínil výše.
Pokud přemýšlíte o spolupráci, rozhodně se nemusíte ničeho bát – zajímají mě jen podstatné a praktické oblasti, mezi které například patří:
- Vaše zázemí – kdo přesně mi bude zadávat práci nebo konzultovat některé marketingové kroky (CEO/marketingový specialista/asistentka...)
- Velikost firmy – bude mne zajímat obrat za poslední měsíc
- Jakou máte představu o měsíčním rozpočtu do marketingu?
Tato zmíněná témata považuji za naprosto zásadní, abych se rozhodl, jestli jsme schopni vytvořit úspěšnou spolupráci. Dále samozřejmě potřebuji znát i další odpovědi na otázky typu „jaké jsou vaše očekáváné cíle“ nebo „jaké jsou vaše současné aktivity“, zkrátka další detaily, které nám pomohou lépe dosáhnout kýženého cíle.
Jak jste určitě poznali, z letošního roku si nesu hodně zkušeností. Aby ale tento článek nevyzněl jen negativně, osobně celý rok 2019 považuji za velmi úspěšný a již teď jsem oslovil pár klientů na publikaci případových studií.
Přeji všem pohodové svátky vánoční a ať se vám v roce 2020 daří!
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Co jsem letos zažil a co mi to přineslo
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)