17 / 06 / 2023
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Automatické přeceňování produktů v reálném čase
Usnadněte si fungování svého e-shopu
Hlídání cen může být jednou z častých a neoblíbených záležitostí každého e-shopaře.
V tomto článku proto bude řeč o e-shopech, které nabízí stejné produkty, ale vzájemně se mohou předhánět v nabízených cenách. Zaměřil na nástroj Pricing Fox od Mergado, který používají někteří mí klienti.
Jak to celé funguje?
Pricing Fox je nástroj, ve kterém pomocí pravidel nastavíte, jak se má přeceňování chovat. Když jsem pro klienty ověřoval, jak funguje, zjistil jsem, že musí splňovat určité předpoklady mezi které patří:
- Ideálně používat platformu Shoptet, Woocommerce, UPgates, Prestashop nebo Exitshop
- Mít v e-shopu vyšší tarif, který umí automatické importy, tedy pravidelně načítat do e-shopu XML produktový feed
- Používat Mergado
- Fungovat na Heurece bez nutnosti certifikátu Ověřeno zákazníky, ale mít aktivní měření konverzí
Tato sumarizace je důležitá, protože pokud o takovém pomocníkovi uvažujete, je dost důležité si uvědomit, že se jedná nejen o technické aspekty, ale samozřejmě také o investice. Aplikace totiž něco stojí, navíc musíte mít Mergado a možná i nějaký placený doplněk ve vašem e-shopu.
Příklad na Shoptetu
Pokud se rozhodnete využívat Pricing Fox, uvedu vám příklad na Shoptetu. Tam je důležité si vyexportovat produkty do XML feedu pod URL adresou. Dále přejdete do aplikace Pricing Fox, kde nastavíte vstupní a výstupní element, párovací element s ITEM_ID a URL vašeho konverzního Heureka feedu. Jako výstup dostanete XML feed z Pricing Foxu, který nahrajete zpět do Shoptetu v části automatických (pravidelných) exportů. Existují ještě přímá napojení pomocí API, ale o tom až někdy příště.
Jak konkrétně funguje Pricing Fox?
Už jsem zmínil Heureka konverzní feed, který je skutečně důležitý. Pricing Fox totiž pracuje s daty Heureka.cz i Heureka.sk, takže si vaše prodávané produkty srovnává a ukládá jejich data. Vidíte tak srovnání cen s konkurencí, umístění nabídky a další důležité informace.
V Pricing Fox potom nastavíte pravidla, jak se má cena změnit ve feedu, který následně nahráváte do svého e-shopu. Můžete zohledňovat svoji nákupní cenu, pozici umístění, ale i další aspekty důležité ve vašem oboru.
Jak vidíte, jedná se skutečně o solidní nástroj. Proto jsem ještě pro vás udělal shrnutí finanční nákladnosti. Například s e-shopem do deseti tisíc položek na výstupu bude cena za Mergado 346 Kč, za aplikaci Pricing Fox 1556 Kč a za „shoptetí“ doplněk automatický import produktů 484 Kč. Měsíčně vás tedy automatické přeceňování vyjde orientačně na 2386 Kč včetně DPH.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Automatické přeceňování produktů v reálném čase
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)