Když kampaně neprodávají, ale jen inspirují

Marek Wiener 06 / 01 / 2020

Hodnocení: 0 ×

Když kampaně neprodávají, ale jen inspirují

Zaměřte se na fungování reklam v rámci různých kanálů

Na začátku nového roku jsem se rozhodl zabrousit do témat, o kterých jsem chtěl psát ještě loni, ale už na ně nezbyl čas. Jedna oblast, která mi totiž vrtá hlavou, je reklama, která inspiruje, ale neprodává. A jak to přesně myslím? To se dozvíte na následujících řádcích.

Některé kampaně totiž adresáta jen osloví a donutí přemýšlet, kliká se na ně, ale neplynou se z nich žádné konverze. Z vlastní zkušenosti jsem vypozoroval, že u některých klientů určitý typ reklamy v Google Ads funguje a prodává, ale jinde vůbec. Přestože bych tedy čekal, že bude pracovat stejně, není tomu tak – zacílená remarketingová sestava je zkrátka funkční jiným způsobem v Ads a jinak na Facebooku.

Kde vidím příčinu?

Myslím si, že ve zmíněném případě je největší problém v odvádění pozornosti. Na Facebooku produkty vypadají esteticky a zajímavě, a lidé se tak mohou jistým způsobem inspirovat ke koupi, ale reálně obchod neprovedou. Uživatel zde totiž (často bezmyšlenkovitě) listuje obsahem a má na zdi mnoho postů od mnoha subjektů najednou a mezitím i dynamický remarketing. V danou chvíli tak nemá na očích jedno téma, pozornost se tříští, a proto zde nemusí dojít tak snadno ke konverzi a mohlo by se skutečně jednat jen o sbírání nápadů a inspirace nebo zvídavost.

V Google Ads a Skliku je přitom situace trochu jiná. Člověku se v rámci pročítání nějakého webu se zobrazuje bannerová reklama či dynamický remarketing v obsahu, který právě studuje nebo si čte. A dle mého úsudku a zkušeností tady uvažují lidé odlišně. Nejde jen o relax jako na sociálních sítích, na stránkách se na reklamu skutečně kliká až ve chvíli, kdy se oslovený k nákupu rozhoduje nebo se k němu chce vrátit a zvážit jej.

Neříkám, že v tomto článku vysloveně objasňuji danou situaci, ale doporučuji vám všem, co máte podobné zkušenosti, se více zaměřovat, jak rozdílně se můžou chovat reklamy v rámci odlišných kanálů. Nově nabité poznatky pak můžete výhodně zužitkovat.

Blog o online marketingu

Audit PPC kampaní

Google Ads
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.

Požádat o audit

Vložte názor k článku: Když kampaně neprodávají, ale jen inspirují

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Zajímá vás Twitter Ads manager?

    Zajímá vás Twitter Ads manager?

    (Ne)Výhody reklamy na sociální síti X

    ZOBRAZIT
  • Velké novinky: změny v měření na Facebooku a nová cookies lišta

    Velké novinky: změny v měření na Facebooku a nová cookies lišta

    Nebuďte pozadu a sledujte letošní změny v online marketingu

    ZOBRAZIT
  • Jak přiřazovat konverze na Facebooku?

    Jak přiřazovat konverze na Facebooku?

    28denní sledovací okno je pasé

    ZOBRAZIT