Desatero proti zablokování Business Manageru

Marek Wiener 29 / 03 / 2022

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Desatero proti zablokování Business Manageru

Tipy, jak se vyhnout problémům s Facebookem

Blokace od Facebooku jsou záležitostí, kterou řeším několikrát do měsíce, protože mám přístup hned k několika účtům Business Manageru. Pravdou však je, že si Facebook v této oblasti dost libuje a často blokuje účty i preventivně, proto chci v tomto článku rozebrat, jak s takovou nepříjemnou situací naložit.

Jak vypadá blokace na Facebooku?

Blokace účtů může probíhat různými způsoby. Nejčastěji jsem se setkal s kompletně zablokovaným Business Managerem nebo jen některými funkcemi. Jednou se mi však přihodilo, že Facebook zcela zablokoval i můj soukromý profil, takže jsem na této sociální síti přestal dočasně existovat.
 
Osvědčená taktika
Rozhodně postupujte dle možností, které vám Facebook nabídne. Bohužel neexistuje žádná infolinka nebo zákaznický servis. Můžete zkusit napsat na podporu, ale častokrát je to jen ztráta času. 
Klasický postup je jít v Business Manageru do Správce účtu a tam se po problému podívat. Nejčastější možností je odvolat se pomocí „modrého tlačítka“. Pokud máte ověřenou identitu, vyčkejte na informace od Facebooku. Ta vám buď dorazí do chatu nebo v případě kladného vyřízení jen dojde k odblokování bez bližších informací. V takových případech je Facebook poměrně dost netransparentní, takže dovědět se, jakou zásadu jste porušili nebo jaké neobvyklé chování bylo zaznamenáno na vašem účtu, je v podstatě nemožné.

Desatero bezpečného fungování

Ideální je předcházet jakékoli blokaci. V bodech níže jsem pro inspiraci sepsal několik doporučení, které vychází z mé letité praxe:

  1. Vystupujte pod vlastní identitou. Pokud vám Facebook zablokuje jakoukoliv funkci, je potřeba, aby bylo dle platného dokladu možné ověřit, že vám účet patří.
  2. Nebuďte členem kontroverzních/sporných skupin, neúčastněte se takových diskuzí a už vůbec nepoužívejte vulgární výrazy či jinak neporušujte základní pravidla.
  3. V Business Manageru mějte zapnuté dvoufázové ověření, vyplněné informace o firmě a fakturační údaje u platební karty.
  4. Ideálně používejte platební kartu české bankovní instituce.
  5. V reklamách nezaměňujte slova za emotikony, např. pivo za smajlík s půllitrem. Nepropagujte zakázané věci, zejména jakékoliv produkty se zdravotní účinkem, např. CBD, konopí, bylinky...
  6. Hlídejte si katalogové reklamy založené na XML feedu. Produktový feed pozorujte a problematické zboží do Commerce Manageru raději ani neposílejte.
  7. V případě zablokování některých položek, které jsou však za vás v pořádku, pracujete v Commerce Manageru s jejich odvoláváním. Neodvolávejte ovšem problematické produkty!
  8. V reklamách se vyhýbejte výrazům typu: bezpečné, výbušné,  bomba, respirátory, léčí apod.
  9. Pamatujte i na českou legislativu, a to zejména omezení propagace léčiv. Nezakládejte  inzerci na nepravdivých informacích.
  10. Pokud máte napojeno více Business Managerů, hlídejte, zda některé účty nemají příliš mnoho zablokovaných reklam.

Zatím jsem dítě štěstěny, takže mi byl účet pokaždé rychle odblokován, a to vždy s odůvodněním, že se jednalo o omyl. Pokud se dostanete do podobné facebookové šlamastyky, doporučuji postupovat dle výše uvedených kroků. Ať se vám na Facebooku daří!

Blog o online marketingu

Nedaří se plnit cíle?


Potřebujete zlepšit výkon vašich facebookových reklam?

Správa PPC kampaní

Vložte názor k článku: Desatero proti zablokování Business Manageru

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Jak na TikTok?

    Jak na TikTok?

    Sociální síť ve vývinu

    ZOBRAZIT
  • Marketing, který nejde vidět…

    Marketing, který nejde vidět…

    …a přece je všude kolem nás

    ZOBRAZIT
  • Jak přiřazovat konverze na Facebooku?

    Jak přiřazovat konverze na Facebooku?

    28denní sledovací okno je pasé

    ZOBRAZIT