
24 / 01 / 2020
Rozšířená realita na vzestupu
Digitální technologie v marketingu mají své místo
V rámci nových medií tentokrát zabrousím do tématu augmentované neboli rozšířené reality. Důvod pro napsání tohoto článku je jednoduchý – tato nová oblast narůstá na popularitě, a proto si zaslouží, abychom se jí trochu podívali na zoubek.
Některým z vás nemusí být zcela jasné, o čem mluvím, a tak rád vše vysvětlím. Rozšířená realita představuje pohled na reálný svět za pomocí dalších digitálních informací. Většinou se jedná o vrstvy fotografií, textů, animací či 3D předmětů. V praxi tak lidé nasnímají své okolí nebo přímo sebe a doplní digitálními prvky. Běžně se s augmentovanou realitou lze setkat v mobilních zařízení, zejména v aplikacích sociálních sítí, kdy si ke své fotce či videu můžete přidat zábavné prvky, ať už nálepky, nápisy nebo speciální filtry. Tuto technologii také určitě znáte i z kosmetického odvětví nebo nábytkářství. A právě nábytek uvádím jako vhodný vzorový příklad.
Ikea totiž patří mezi nejvýznamnější společnosti v rámci používání rozšířené reality. Podívejte se na užitečnou mobilní aplikaci Ikea Place, která vám jednoduše ukáže, jak by určitý kus nábytku reálně vypadal přímo u vás doma nebo v jakékoli místnosti, kterou nasnímáte. Praktické, že?
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Rozšířená realita na vzestupu
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)