Letní tip na dlouhodobou reklamní strategii

Marek Wiener 29 / 06 / 2019

Hodnocení: 0 ×

Letní tip na dlouhodobou reklamní strategii

Vyzkoušejte přesuny finančních zdrojů

Už jsem několikrát psal nejen o marži produktů, ale i stanovení PNO v rámci řízení reklamních kanálů. K tomuto tématu se den co den vracím, protože často se svými klienty řeším otázku nízké marže produktů, přičemž některé kanály pak nelze dlouhodobě udržovat v zisku. Pro tyto případy mám připravenou dlouhodobou strategii, kde zpočátku musíte některé reklamy dotovat, resp. řídit je na základě hodně vysokého PNO. Kdy a jak ale z tohoto neziskového režimu následně odejít, je samozřejmě otázka.

Dává mi smysl efektivně finančně podporovat veškerou reklamu, ale jen dokud to je pro vás udržitelné. Následně po zajetí nového projektu nebo třeba jen daného reklamního kanálu je podstatné nějakou dobu držet propagaci na úrovni efektivity, když už ne na úrovni zisku.

Příprava je základ úspěchu

Z hlediska dalšího vývoje doporučuji nachystat novou strategii na jiných, levnějších kanálech. Zkuste se zaměřit třeba na SEO, chce to ale pracovat v dlouhodobém horizontu zejména na posílení brandu. Mezi další zajímavé a relativně levné možnosti propagace patří i e-mailový marketing, zejména pokud se vám podaří vytvořit stabilní uživatelskou základnu.

Strategie levnějších zdrojů

Co to vůbec znamená? Celá strategie spočívá v tom, že se dobře připravíte na vytěžování levnějších zdrojů a ty drahé začnete postupně utlumovat. Jednoduše řečeno – na začátku budete "sypat" investice do finančně náročnějších kanálů, a tím budete získávat nové akvizice. V další fázi budete náklady postupně omezovat, a to buď snižováním PNO nebo kompletním vypnutím neziskové, tzn. dotované reklamy.

Je samozřejmé, že největší účinnost vzniká ve chvíli, kdy budete umět se zákazníky dobře komunikovat. Pokud si například někdo ve vašem e-shopu koupí školní aktovku, bylo by užitečné tomu uzpůsobit komunikaci, například mailing. Po nějakém čase určitě najdete vhodné příslušenství pro studenty, které budete chtít zákazníkovi s koupenou aktovkou poslat prostřednictvím newsletteru.

 

Pokud tedy vysloveně nemůžete navýšit marži produktů, doporučuji vám se dlouhodobě zaměřit na přelévání finančních zdrojů i vaší energie mezi jednotlivé kanály tak, aby vám dávaly do budoucna smysl a projekt vám začal vynášet.

Blog o online marketingu

Perfektně zvládnutý Facebook a Instagram

Jak na reels a stories
Šablona, jak na Reels a Stories, která dokonale ukazuje principy viditelných ploch.

Více o Reels a Stories

Vložte názor k článku: Letní tip na dlouhodobou reklamní strategii

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Facebookové formuláře jako reklama

    Facebookové formuláře jako reklama

    Pracujte s kontakty a mějte k ruce kvalitní obchoďáky

    ZOBRAZIT
  • 6 tipů pro fungující pracovní tým

    6 tipů pro fungující pracovní tým

    V první i poslední řadě jde o lidi

    ZOBRAZIT
  • Co víme o PPC auditech (zdarma)

    Co víme o PPC auditech (zdarma)

    Výhodná služba, nebo ztracené know-how?

    ZOBRAZIT