29 / 06 / 2019
Letní tip na dlouhodobou reklamní strategii
Vyzkoušejte přesuny finančních zdrojů
Už jsem několikrát psal nejen o marži produktů, ale i stanovení PNO v rámci řízení reklamních kanálů. K tomuto tématu se den co den vracím, protože často se svými klienty řeším otázku nízké marže produktů, přičemž některé kanály pak nelze dlouhodobě udržovat v zisku. Pro tyto případy mám připravenou dlouhodobou strategii, kde zpočátku musíte některé reklamy dotovat, resp. řídit je na základě hodně vysokého PNO. Kdy a jak ale z tohoto neziskového režimu následně odejít, je samozřejmě otázka.
Dává mi smysl efektivně finančně podporovat veškerou reklamu, ale jen dokud to je pro vás udržitelné. Následně po zajetí nového projektu nebo třeba jen daného reklamního kanálu je podstatné nějakou dobu držet propagaci na úrovni efektivity, když už ne na úrovni zisku.
Příprava je základ úspěchu
Z hlediska dalšího vývoje doporučuji nachystat novou strategii na jiných, levnějších kanálech. Zkuste se zaměřit třeba na SEO, chce to ale pracovat v dlouhodobém horizontu zejména na posílení brandu. Mezi další zajímavé a relativně levné možnosti propagace patří i e-mailový marketing, zejména pokud se vám podaří vytvořit stabilní uživatelskou základnu.
Strategie levnějších zdrojů
Co to vůbec znamená? Celá strategie spočívá v tom, že se dobře připravíte na vytěžování levnějších zdrojů a ty drahé začnete postupně utlumovat. Jednoduše řečeno – na začátku budete "sypat" investice do finančně náročnějších kanálů, a tím budete získávat nové akvizice. V další fázi budete náklady postupně omezovat, a to buď snižováním PNO nebo kompletním vypnutím neziskové, tzn. dotované reklamy.
Je samozřejmé, že největší účinnost vzniká ve chvíli, kdy budete umět se zákazníky dobře komunikovat. Pokud si například někdo ve vašem e-shopu koupí školní aktovku, bylo by užitečné tomu uzpůsobit komunikaci, například mailing. Po nějakém čase určitě najdete vhodné příslušenství pro studenty, které budete chtít zákazníkovi s koupenou aktovkou poslat prostřednictvím newsletteru.
Pokud tedy vysloveně nemůžete navýšit marži produktů, doporučuji vám se dlouhodobě zaměřit na přelévání finančních zdrojů i vaší energie mezi jednotlivé kanály tak, aby vám dávaly do budoucna smysl a projekt vám začal vynášet.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Letní tip na dlouhodobou reklamní strategii
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)