Webinář: Ladíme produktový marketing

Marek Wiener 05 / 05 / 2020

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Webinář: Ladíme produktový marketing

Segmentace produktů na maximum

Práci s produkty se věnuji poměrně často a více jsem se o ní už rozepsal v článku Co mě nejčastěji zajímá při práci s klienty, kde jsem nakousl téma nových produktů a marže. 
Obecně by se o produktový marketing měl podrobně zajímat každý PPC specialista, zbožový správce i online marketér, a proto se tentokrát podíváme blíž na segmentaci produktů.

Segmentace produktů, tedy rozdělení produktů do kategorií, bývá často v e-shopech nastavená defaultně. To je bohužel jedno z horších marketingových „přednastavení“, protože se obrací primárně k zákazníkovi, aby se v internetovém obchodě snadno a rychle orientoval, a ne z pohledu produktového marketingu. Proto se s vámi podělím, jak nejčastěji pracuji s produkty v Google Nákupech nebo dalších nástrojích. 

  • Rozdělení dle zbožových srovnávačů – jedná se o běžné dělení podle Heureka nebo Zboží.cz, které se přibližuje e-shopovým kategoriím. Nelze ho moc dál individuálně upravovat vzhledem k následnému zhoršení spárování produktů.
  • Strategické rozdělení – zde zařazuji velmi zásadní, a přesto základní rozdělení dle cenových rozsahů, dostupnosti nebo brandu.
  • Individuální rozdělení – tady už jde o zajímavější a rozmanitější skupiny produktů. Rozdělení tak provádím: 
    • podle marží (nízká marže a zvlášť skupina s dobrou marží)
    • skupiny produktů s vlivem dle počasí
    • produkty jen s externími dodavatele
    • bestsellery doporučené zákazníkem
    • produkty podle ročních období (typicky např. vánoční výzdoba, která se prodává jen v určitém období).

Jak nejlépe pracovat s produktovým marketingem?

Rozhodně je potřeba mít v rukávu spoustu nápadů, protože práce v jakékoliv e-shopové administraci je poměrně dost složitá a často nelze zapracovat vše, co potřebujete. Potom tedy můžete využít metodu vytvoření skupiny, jak vám umožní administrace nebo jak vám to více vyhovuje v případě, že se struktura rozdělení kategorií ještě přenáší na další místa, kde by byla úprava nežádoucí (např. je nešťastné mít jeden feed pro více marketingových kanálů).
Další možností, za to ale dražší, je využití externích nástrojů jako je Mergado nebo Xemel, kde si rovnou vytvoříte feed podle vaši představ včetně požadovaných skupin.
 

Pozvánka na webinář

Mám hodně tipů, jak dělat produktový marketing snadno a dobře. Proto na toto téma chystám bezplatný webinář pro Shoptet a jejich zákazníky. Nemusíte mít ale e-shop přímo u Shoptetu, abyste u webináře mohli být.

 

13. května 2020 v 15 hod.

Pokud vás tato oblast zajímá a chcete vědět, jak pracuji s produktovými daty, sledujte tento blog, kde brzy uvedu další podrobnosti k pořádání webináře.

Blog o online marketingu

Nová případová studie

O tom, jak je důležitá rychlost internetových stránek, se můžete dočíst v této případové studii. Podařilo se nám zvýšit meziměsíční návštěvnost e-shopu Krmimmasem.cz o 28 %.

Stáhnout případovou studii

Vložte názor k článku: Webinář: Ladíme produktový marketing

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Víte, co je udržovací marketing?

    Víte, co je udržovací marketing?

    Zajímavý nápad pro určité fáze vaší firmy

    ZOBRAZIT
  • Jak na kampaně v povánočním období

    Jak na kampaně v povánočním období

    Využijte lákavých cen za reklamu

    ZOBRAZIT
  • Wordpress - redakční systém zdarma

    Wordpress - redakční systém zdarma

    Nástroj nejen pro blogování

    ZOBRAZIT