Cenové srovnání produktů s konkurencí

Marek Wiener 10 / 06 / 2020

Hodnocení: 0 ×

Cenové srovnání produktů s konkurencí

Zbožové srovnávače vám pomůžou

Se svými klienty stále hledám různé možnosti, jak při biddování pomoci inzerci. Někdy zkrátka nestačí jen správně biddovat a mít vše správně nastavené, ale je zapotřebí se podívat i na sekundární faktory, které ovlivňují konverzní poměr. 

Mezi tyto faktory 100% patří: 

  • Cena vašeho produktu
  • Způsoby dopravy objednávky k zákazníkovi
  • Možnosti plateb za objednávku
  • Recenze 

Způsoby dopravy, možnosti plateb, ale i recenze jsou zcela jasné oblasti, které ovlivňují konverzi, a pokud se klientem tyto oblasti řeším, většinou už od počátku vím, kde mohou případně vznikat problémy či rozdíly v porovnání s konkurencí. U cen produktů je to však trochu složitější. 
Pokud e-shop nabízí několik stovek či tisíce produktů, je na první pohled náročné rozpoznat cenové rozdíly u konkurence. Důležité je však vědět, že stačí zabrousit do zbožových srovnávačů.

Cenové analýzy v Heurece a Google Merchant Centeru

Jednou z nejlepších cest je stáhnout si sortiment report e-shopu v Heurece. Jde sice o velmi složitou tabulku se spoustou údajů, avšak po rychlém zorientování stačí v excelu najít sloupce s nejnižší nabízenou cenou na kartě a pak vaši cenu produktu. Za pomocí sloupce si potom můžete vytvořit rozdílové hodnoty a vyznačit si ceny, které máte nadsazené. Report cen nově nabízí i Google Merchant Center pod položkou „Růst, ceny porovnání s konkurencí“. Údaje můžete rozdělit podle kategorie produktu nebo lokality. A kromě toho máte možnost při dostatku dat v kampaních Google Nákupy najít sloupec „Rozdíl srovnávacích cen produktů“.


 
Cenové srovnání produktů je pro mě velmi důležité, a to zejména při biddingu. Algoritmus všech zbožových srovnávačů je totiž založený i na ceně zboží, takže úprava cen u produktů, kde si to klient může dovolit, dává jednoznačně smysl.

Blog o online marketingu

Nová případová studie

O tom, jak je důležitá rychlost internetových stránek, se můžete dočíst v této případové studii. Podařilo se nám zvýšit meziměsíční návštěvnost e-shopu Krmimmasem.cz o 28 %.

Stáhnout případovou studii

Vložte názor k článku: Cenové srovnání produktů s konkurencí

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Zkušenosti s maďarskými zbožovými srovnávači

    Zkušenosti s maďarskými zbožovými srovnávači

    Tipy a rady pro praxi

    ZOBRAZIT
  • Nejčastější problémy s XML feedem pro Google Nákupy

    Nejčastější problémy s XML feedem pro Google Nákupy

    Nebojte se práce s pravidly

    ZOBRAZIT
  • Jak jsem si užil konferenci PROBIDDING

    Jak jsem si užil konferenci PROBIDDING

    Aneb praktické informace o zbožácích a e-shopech

    ZOBRAZIT