06 / 06 / 2021
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Jak přiřazovat konverze na Facebooku?
28denní sledovací okno je pasé
O Facebooku píšu čím dál častěji, protože se zde dějí velké věci. V posledních dnech řeším zejména přiřazení konverzí. Tento článek nebude ani tak edukativní, ale spíš půjde o zamyšlení, jak pracovat se současnými možnostmi sledování nákupů či jiných cílů.
Hned v úvodu připomenu, že Facebook zrušil sledovací 28denní konverzní okno, takže zbývají jen tyto možnosti:
• 7 dní pro kliknutí
• 7 dní pro kliknutí a 1 den pro zobrazení
• 1 den pro kliknutí
• 1 den pro kliknutí a 1 den pro zobrazení
Jakékoli další kombinace chybí, a proto se nám marketérům teď pracuje s daty složitěji.
S aktuálními možnostmi nemám zatím žádné jednoznačné doporučení a postupuji stylem „co klient, to jiný přístup“. V oblastech, kde mám obecně problémy s menším počtem nasbíraných dat (často malé e-shopy), spíš ponechávám možnost 7 dnů pro kliknutí a 1 den pro zobrazení, laicky řečeno, započítání konverze (nákupu) proběhne v rámci 7denního kliknutí na reklamu nebo v rámci 1denního zhlédnutí reklamy.
Přísnější měření reklamy, tedy 7 dní pro kliknutí, používám prozatím u e-shopů a webů, kde nemám problémy s daty a kde je celkem vysoká útrata i počet nákupů.
Kde se nastavuje na Facebooku přiřazení konverzí?
Zajímavostí na facebookovém měření konverzí je fakt, že se jejich přiřazení nastavuje v rámci tvorby reklamy. Tedy jinak než v Google Ads, kde se tak děje v rámci celého účtu. Tento systém měření je sice pro mě osobně výhodnější, na druhou stranu ale pak vznikají další varianty, které radši nezkoušejte. Pokud například spustíte reklamu a po čase zjistíte, že jste špatně nastavili přiřazení konverzí, tak do kampaně již nezasahujte, protože systém funguje tak, že se vám data z kampaně začnou počítat zcela od začátku. Taková situace se přitom může stát úplně každému, a to i pečlivějšímu správci, protože Facebook nastavuje přiřazení defaultně v režimu 7 dní pro kliknutí, a navíc je nenápadně skryto.
Aby bylo téma ještě složitější, počítejte s tím, že facebookové statistiky jsou spíš orientační a dopočítávají se na základě „různých“ zdrojů. K tomu Facebook používá statistické modelování, téma však doporučuji nastudovat přímo v nápovědě.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Jak přiřazovat konverze na Facebooku?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)