Jak přiřazovat konverze na Facebooku?

Marek Wiener 06 / 06 / 2021

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Jak přiřazovat konverze na Facebooku?

28denní sledovací okno je pasé

O Facebooku píšu čím dál častěji, protože se zde dějí velké věci. V posledních dnech řeším zejména přiřazení konverzí. Tento článek nebude ani tak edukativní, ale spíš půjde o zamyšlení, jak pracovat se současnými možnostmi sledování nákupů či jiných cílů.

Hned v úvodu připomenu, že Facebook zrušil sledovací 28denní konverzní okno, takže zbývají jen tyto možnosti: 
•    7 dní pro kliknutí 
•    7 dní pro kliknutí a 1 den pro zobrazení
•    1 den pro kliknutí
•    1 den pro kliknutí a 1 den pro zobrazení
 
Jakékoli další kombinace chybí, a proto se nám marketérům teď pracuje s daty složitěji. 
S aktuálními možnostmi nemám zatím žádné jednoznačné doporučení a postupuji stylem „co klient, to jiný přístup“. V oblastech, kde mám obecně problémy s menším počtem nasbíraných dat (často malé e-shopy), spíš ponechávám možnost 7 dnů pro kliknutí a 1 den pro zobrazení, laicky řečeno, započítání konverze (nákupu) proběhne v rámci 7denního kliknutí na reklamu nebo v rámci 1denního zhlédnutí reklamy.
 
Přísnější měření reklamy, tedy 7 dní pro kliknutí, používám prozatím u e-shopů a webů, kde nemám problémy s daty a kde je celkem vysoká útrata i počet nákupů.

Kde se nastavuje na Facebooku přiřazení konverzí?

Zajímavostí na facebookovém měření konverzí je fakt, že se jejich přiřazení nastavuje v rámci tvorby reklamy. Tedy jinak než v Google Ads, kde se tak děje v rámci celého účtu. Tento systém měření je sice pro mě osobně výhodnější, na druhou stranu ale pak vznikají další varianty, které radši nezkoušejte. Pokud například spustíte reklamu a po čase zjistíte, že jste špatně nastavili přiřazení konverzí, tak do kampaně již nezasahujte, protože systém funguje tak, že se vám data z kampaně začnou počítat zcela od začátku. Taková situace se přitom může stát úplně každému, a to i pečlivějšímu správci, protože Facebook nastavuje přiřazení defaultně v režimu 7 dní pro kliknutí, a navíc je nenápadně skryto.
 
Aby bylo téma ještě složitější, počítejte s tím, že facebookové statistiky jsou spíš orientační a dopočítávají se na základě „různých“ zdrojů. K tomu Facebook používá statistické modelování, téma však doporučuji nastudovat přímo v nápovědě.

Blog o online marketingu

Perfektně zvládnutý Facebook a Instagram

Jak na reels a stories
Šablona, jak na Reels a Stories, která dokonale ukazuje principy viditelných ploch.

Více o Reels a Stories

Vložte názor k článku: Jak přiřazovat konverze na Facebooku?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Jak (ne)inzerovat na Facebooku

    Jak (ne)inzerovat na Facebooku

    Přemýšlejte, nastudujte a pak propagujte

    ZOBRAZIT
  • Marketing, který nejde vidět…

    Marketing, který nejde vidět…

    …a přece je všude kolem nás

    ZOBRAZIT
  • Velké novinky: změny v měření na Facebooku a nová cookies lišta

    Velké novinky: změny v měření na Facebooku a nová cookies lišta

    Nebuďte pozadu a sledujte letošní změny v online marketingu

    ZOBRAZIT