04 / 02 / 2021
Velké novinky: změny v měření na Facebooku a nová cookies lišta
Nebuďte pozadu a sledujte letošní změny v online marketingu
Měsíc leden byl v rámci novinek ze světa online marketingu celkem šokující. Začátkem roku se totiž začala řešit osobní data uživatelů na internetu. Pojďme se tedy podívat, jaké změny se chystají.
Cookies lišta dostane nový kabát
Jeden z mých klientů dostal zprávu z Úřadu pro ochranu osobních údajů, aby si dal do pořádku cookies lištu. Tato výzva měla i další požadavky, které e-shop nesplňoval a měl nechat opravit (obchodní podmínky a staré znění zákona), nicméně byl současně upozorněn na fakt, že úřad chystá novou metodiku pro práci s cookies. A co to přesně znamená?
Podle aktuálních informací již brzy nebude stačit běžná cookies lišta s tlačítkem „souhlasím“. Do webů a e-shopů bude zapotřebí implementovat pokročilejší verzi s možností odmítnutí či kompletním nastavením, a to ještě předtím, než si uživatel začne web prohlížet. K tomuto tématu se určitě na blogu dostanu hned, jak budu mít k dispozici novou metodiku. Informace se také více ujasní, až bude známé datum platnosti nového nařízení.
Facebook mění měření konverzí
Ještě horší novinou byl však telefonický hovor, který jsem měl se zaměstnancem Facebooku. Myslím, že většina inzerentů již postřehla zřetelné oznámení, že se mění metrika měření konverzí. Kvůli nové verzi operačního systému iOS14 musel totiž Facebook upravit svoji práci s pixely. To vše povede k evidenci nižšího počtu konverzí a obecně komplikovanější práci se strategiemi, protože počet událostí se limitoval na zhruba osm. U běžných e-shopů sice nepůjde o dramatické změny, ale existují případy, kdy to znamená komplexní úpravy v nastavení kampaní. A když už jsem zmínil iOS14, rovnou upřesním, že se změny v měření vztahují na uživatele všech zařízení (nikoliv jen vlastníky iOS).
Co to konkrétně znamená? Zatím jsem poskládal střípky z toho, co je prozatím známo:
- V sumarizačním řádku chybí souhrn údajů (je to však bug na straně Facebooku, který se řeší)
- Pro počítání konverzí je defaultní atribuční model nově nastaven na 7 dní po kliknutí (původně 28 dní po kliknutí/jednodenní zobrazení)
- V položce Bezpečnost značky je potřeba ověřit doménu/více domén
- Používejte jeden pixel na jeden katalog
Facebook nyní doporučuje používat Conversion API, což je metoda měření, která obchází již zmíněné cookies. Na tuto API jsou však prozatím nachystané spíš zahraniční systémy jako Shopify či Wordpress. Je tedy otázkou, kdy na aktuální novinky zareaguje také česká e-commerce.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Velké novinky: změny v měření na Facebooku a nová cookies lišta
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)