Jak inovovat Facebook kampaně v roce 2025?

Marek Wiener 16 / 01 / 2025

Hodnocení: 0 ×

Jak inovovat Facebook kampaně v roce 2025?

Prosaďte se v přeplněném reklamním prostoru

Co si počtete v tomto blogovém článku? Podíváme se, jak se postavit k facebookovým kampaním v novém roce.

V poslední době mě zaujaly horší výsledky na platformě Meta napříč všemi klienty, i když samozřejmě ne plošně. Tím vás nechci odrazovat, protože facebookové kampaně pořád dávají smysl, pokud je dobře vymyslíte. V tomto článku vám spíš chci přiblížit, proč je zbytečné původní kampaně recyklovat nebo se ohlížet na staré výsledky.

Co všechno kampaně ovlivňuje?

S reklamami na Facebooku je to každým rokem jinak. Hlavní problém, který jsem zde na blogu již zmiňoval, jsou různá nařízení Evropské unie, kdy nelze pracovat s veškerými daty, které má Facebook k dispozici. 
Personalizace reklam se v posledních letech také výrazně proměnila. Některé reklamní systémy přišly s vlastním modelováním dat nebo jinou cookies nadstavbou. A právě tady narážím na fakt, že nedává příliš smysl ohánět se výsledky z minulosti, protože dříve byl systém reklam nastavený úplně jinak.

Pojďme se vývoj facebookové reklamy souhrnně podívat níže:

1. Změny v algoritmech
Například v srpnu 2022 představil Facebook nový model kampaní Advantage+, s čímž se samozřejmě pojí i veškeré formy strojového učení, práce umělé inteligence a různých algoritmů, což ovlivnilo loňský i letošní rok.

2. Omezování dat 

  • GDPR pro Evropu
  • CCPA pro USA
  • Omezování cookies napříč prohlížeči Firefox, Safari a z části i Chrome
  • Vliv omezování dat systémů iOS od verze 14
  • A další formy – například v mnoha aplikacích si nyní můžete individuálně zakázat sledování

3. Chování uživatelů
Také bych rád zmínil, že je potřeba zohlednit chování nakupujících, které se může měnit třeba podle počasí nebo podle věku. Nastupují nové generace a ty zřejmě budou v nákupním procesu fungovat jinak než  bylo v minulosti. Také se poohlédněte po aktuálních datech, například porodnosti. Ta je za rok 2024 nejmenší od doby za celkový úhrn sledování, což za pár měsíců nemusí mít dobrý vliv na prodeje zboží pro novorozence či později různých typů hraček.

4. Konkurence
I na Facebooku je prostor omezený, inzerentů je čím dál více, takže inzerce zdražuje, tudíž jeden nákup nás může vyjít dráž než dříve.

5. Rozpočty
Samozřejmě i v rámci rozpočtů nedává smysl dívat se přes rameno. PPC se rok co rok zdražují a spíš bych se upíral zrak ke vlivu inflace.

Kudy kam?

Všechno výše zmíněné jsou aspekty, které klienti neradi slyší, ale doporučuji s těmito tématy pracovat a neházet flintu do žita. Zkuste se přizpůsobit a běžte tomu naproti. Snažte se získat nová data o vaší cílové skupině a zaměřte se na nové vizuály či podklady pro videa, které vaše prodeje mohou nakopnout. 
Svoje produkty také inovujte, určitě vám pomohou aktuální trendy na Instagramu či Tiktoku. Zkrátka inspirujte se, kde to půjde. A v neposlední řadě se zamyslete i nad rozpočty – pokud jste dříve měli budget 500 Kč na den, přitlačte na pilu a věřte, že neskončíte ani na dvojnásobku.

Závěrem ale stejně musím trochu posmutněle konstatovat,  že inzerování v některých systémech začíná být luxusem a časem nebude dostupné pro každého. Tak si držme palce!

Zaujal vás tento článek? Děkuji za jeho sdílení, ať se dostane ke každému, kdo řeší podobnou situaci.

Blog o online marketingu

Knihovna reklam

Podívejte se na nový inspirativní katalog reklam. 
Google Ads

Více o knihovně

Vložte názor k článku: Jak inovovat Facebook kampaně v roce 2025?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Pravidla soutěží na Facebooku

    Pravidla soutěží na Facebooku

    Jak na soutěže na Facebooku

    ZOBRAZIT
  • Jak (ne)inzerovat na Facebooku

    Jak (ne)inzerovat na Facebooku

    Přemýšlejte, nastudujte a pak propagujte

    ZOBRAZIT
  • Facebookové formuláře jako reklama

    Facebookové formuláře jako reklama

    Pracujte s kontakty a mějte k ruce kvalitní obchoďáky

    ZOBRAZIT