14 / 10 / 2021
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
SWOT analýza může významně ulehčit podnikání
Graficky přehledný a komplexní pomocník pro váš byznys
Pojem SWOT analýza je mezi marketéry poměrně známá věc. Jedná se o analytickou metodu, která hodnotí faktory ovlivňující úspěšnost firmy a lépe vás připraví na tvorbu strategie vašeho projektu. Takzvanou SWOTku doporučuji zejména ve chvíli, kdy projekt vzniká, anebo již funguje tak dlouho, že se slabé i silné stránky firmy mohly v průběhu času změnit. Zejména v době koronavirové může být její vypracování aktuální, protože nové hrozby již předchozí analýzy nepokrývají, takže je vhodné si na SWOTku udělat čas.
Jak zpracovat SWOT analýzu?
Základním principem této metody je definovat vnitřní a vnější faktory, které se dotýkají vaší firmy či projektu. Jděte na to jednoduchým způsobem – připravte si otázky a se zeptejte, jak by se vám mělo vést v dalším období. Cílem je najít odpovědi pro rozvíjení pozitivních oblastí a zároveň zamezit možným hrozbám.
SWOT analýza řeší:
- Strengths – silné stránky
- Weaknesses – slabé stránky
- Opportunities – příležitosti
- Threats – hrozby
Silné stránky projektu pomáhají formulovat tržní pozici a její další možný rozvoj. Sem patří například lokalita firmy, unikátnost produktu, patenty nebo třeba nízké náklady. V rámci slabých stránek se obvykle řeší otázka brandu, produktivita nebo vysoká nákladovost. „Slabosti“ se dobře definují také prostřednictvím srovnání konkurence. Silné i slabé stránky patří do vnitřní analýzy prostředí.
Příležitosti standardně znamenají pro firmu či projekt možnost dalšího rozvoje a posílení na trhu, jako například expanze a spolupráce s partnery. Do hrozeb potom řadíme faktory, které mohou vést ke zhoršení pozice na trhu a ztrátovosti. Může jít například o posílení konkurence, ztrátu klientů či změny na trhu. Příležitosti i hrozby jsou tzv. vnější faktory.
SWOT analýza je dobrý pomocník ke zhodnocení situace dané společnosti. Díky takovému rozboru vnitřního a vnějšího prostředí si můžete snadněji vyhodnotit firemní či projektové potřeby a dle výsledků upravit svůj podnikatelský plán, aby odpovídal aktuálním hrozbám, příležitostem, slabým a silným stránkám.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: SWOT analýza může významně ulehčit podnikání
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)