2 zásadní firemní strategie, které byste měli znát

Marek Wiener 23 / 09 / 2023

Hodnocení: 0 ×

2 zásadní firemní strategie, které byste měli znát

Zamyslete se nad směřováním vašeho byznysu

Jak bývá mým zvykem, v tomto článku se laicky podíváme další téma. Tentokrát jsem se zaměřil na firemní strategie. Podnět vzešel od mých klientů, a proto jsem si udělal sumář strategií, které v rámci e-commerce nejčastěji převažují. Pokud se tedy v této oblasti neorientujete a chcete se dovědět víc, račte dál.

Jít do toho naplno

Osobně se nejčastěji setkávám s firemními strategiemi, které jsou velmi vyhrocené a sází na maximalizaci objednávek a leadů. To bývá náročné a vyžaduje často větší personální zapojení, tedy mít k dispozici obchodní tým. K této firemní strategii jsem trochu skeptický, protože se domnívám, že naberete lepší i horší klienty, což se odrazí v rámci dlouhodobého vývoje. Tím myslím, že i když získáte hodně zákazníků či objednávek, nemusí se aktuální investice vyplatit, protože se tito zákazníci nemusí dostatečně vracet. Nebo naopak často vzniká situace, kdy obchodník udělá lead se zákazníkem, který však chtěl služby pouze vyzkoušet nebo byl k tomu nějakým způsobem dotlačen.

Všechno má svůj časv

A nyní přichází čas na druhou, poměrně dost zásadní firemní strategii. Tu bych pojmenoval jako dlouhodobou a vytrvalou. Je výhodná, protože nevyžaduje příliš velkou snahu obchodního týmu – funguje na principu vyčkávání, kdy se poohlížíte po zákaznících, kteří nejsou spokojení, například u konkurence. Nebo třeba pokud pracujete na vývoji produktu, který by nabídl zákazníkům to, co jinde nenašli. 
Tato strategie nabízí různé formy práce, ale považuji ji za velmi zajímavou, dokonce až zákeřnou, protože se v horizontu času může stát, že předčí strategii orientovanou na maximalizaci objednávek či leadů.

Firemních strategií existuje spousta a rozhodně si nemyslím, že je potřeba vycházet z učebnicových příkladů. Stačí se jen o toto téma zajímat a najít si takovou, která bude vaší firmě nejlépe vyhovovat a splňovat parametry pro dosažení vašich cílů. Pokud je pro vás důležitá přímo oblast internetového obchodování, podívejte se ještě na můj článek o nejběžnějších strategiích pro e-shopy.

Blog o online marketingu

Perfektně zvládnutý Facebook a Instagram

Jak na reels a stories
Šablona, jak na Reels a Stories, která dokonale ukazuje principy viditelných ploch.

Více o Reels a Stories

Vložte názor k článku: 2 zásadní firemní strategie, které byste měli znát

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Opencart, nebo Shoptet?

    Opencart, nebo Shoptet?

    Srovnání těchto dvou e-shopových platforem

    ZOBRAZIT
  • Podzimní novinky ze světa online marketingu

    Podzimní novinky ze světa online marketingu

    Google, Facebook i další nástroje mají co nabídnout

    ZOBRAZIT
  • Bez letní práce nejsou zimní koláče

    Bez letní práce nejsou zimní koláče

    Využijte léto k přípravě na nadcházející sezónu

    ZOBRAZIT