Připravte si kvalitní podklady pro sociální sítě

Marek Wiener 20 / 11 / 2023

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Připravte si kvalitní podklady pro sociální sítě

Pro perfektně zvládnutý Facebook a Instagram

Mít připravené ty správné podklady pro reklamy na Facebook, Instagram nebo další sociální sítě je opravdu důležité. Všímám si však, že mnoho grafiků a tvůrců videí si se základními principy nedělá příliš starosti, a proto jsem nachystal pár zásadních tipů, čeho se držet při tvorbě kreativního obsahu na „socky“.

Jak vše poskládat?

Moje postřehy se týkají zejména kreativy na výšku, protože tady se dělá nejvíc chyb. V první řadě je potřeba si uvědomit celkové rozhraní jednotlivých služeb. Každá sociální síť se určitým způsobem liší, nicméně v praxi zjistíte, že klíčový obsah je potřeba skutečně držet na středu obrazovky. Rozhodně nedoporučuji vkládat grafické prvky, jako jsou loga, hashtagy nebo jiná důležitá sdělení, nahoru nebo do spodní části. Také berte v potaz, že každý má jiný poměr displeje, proto není dobré umísťovat nadpisy hned zkraje.

U tvorby videí myslete hned na začátku, kde vám poběží titulky. Je zásadní, aby vám třeba vaše hlava a titulky vzájemně nekolidovaly. Také je dobré počítat s ořezy videí – při tvorbě občas reklamy uzpůsobujeme do čtverce, proto raději počítejte i s případným oříznutím.

Vím, že výše uvedené požadavky není zrovna jednoduché splnit. Někdy ale stačí dodržet jen několik z těchto zásad a výsledky budou rozhodně lepší a výkonnější, než pokud se grafik či videomaker drží zuby nehty vlastních nápadů a principů tvorby.

Na závěr tu pro vás ještě mám názorné schéma, které pochází přímo z nápovědy Facebooku a dokonale ukazuje principy viditelných ploch.

Blog o online marketingu

Knihovna reklam

Podívejte se na nový inspirativní katalog reklam. 
Google Ads

Více o knihovně

Vložte názor k článku: Připravte si kvalitní podklady pro sociální sítě

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Jak přiřazovat konverze na Facebooku?

    Jak přiřazovat konverze na Facebooku?

    28denní sledovací okno je pasé

    ZOBRAZIT
  • Velké novinky: změny v měření na Facebooku a nová cookies lišta

    Velké novinky: změny v měření na Facebooku a nová cookies lišta

    Nebuďte pozadu a sledujte letošní změny v online marketingu

    ZOBRAZIT
  • Buďte na Instagramu vidět!

    Buďte na Instagramu vidět!

    Využívejte fotky ve váš prospěch

    ZOBRAZIT