20 / 11 / 2023
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Připravte si kvalitní podklady pro sociální sítě
Pro perfektně zvládnutý Facebook a Instagram
Mít připravené ty správné podklady pro reklamy na Facebook, Instagram nebo další sociální sítě je opravdu důležité. Všímám si však, že mnoho grafiků a tvůrců videí si se základními principy nedělá příliš starosti, a proto jsem nachystal pár zásadních tipů, čeho se držet při tvorbě kreativního obsahu na „socky“.
Jak vše poskládat?
Moje postřehy se týkají zejména kreativy na výšku, protože tady se dělá nejvíc chyb. V první řadě je potřeba si uvědomit celkové rozhraní jednotlivých služeb. Každá sociální síť se určitým způsobem liší, nicméně v praxi zjistíte, že klíčový obsah je potřeba skutečně držet na středu obrazovky. Rozhodně nedoporučuji vkládat grafické prvky, jako jsou loga, hashtagy nebo jiná důležitá sdělení, nahoru nebo do spodní části. Také berte v potaz, že každý má jiný poměr displeje, proto není dobré umísťovat nadpisy hned zkraje.
U tvorby videí myslete hned na začátku, kde vám poběží titulky. Je zásadní, aby vám třeba vaše hlava a titulky vzájemně nekolidovaly. Také je dobré počítat s ořezy videí – při tvorbě občas reklamy uzpůsobujeme do čtverce, proto raději počítejte i s případným oříznutím.
Vím, že výše uvedené požadavky není zrovna jednoduché splnit. Někdy ale stačí dodržet jen několik z těchto zásad a výsledky budou rozhodně lepší a výkonnější, než pokud se grafik či videomaker drží zuby nehty vlastních nápadů a principů tvorby.
Na závěr tu pro vás ještě mám názorné schéma, které pochází přímo z nápovědy Facebooku a dokonale ukazuje principy viditelných ploch.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Připravte si kvalitní podklady pro sociální sítě
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)