Metoda řízení projektů ve stylu „One man show“

Marek Wiener 01 / 09 / 2022

Hodnocení: 0 ×

Metoda řízení projektů ve stylu „One man show“

Hlavně se nezbláznit a nebát se pomocníků

Nedávno jsem se zamýšlel nad trendem, který bych nazval one (wo)man show. Existují totiž takové e-shopy, které provozuje pouze jeden člověk, což odpovídá i počtu živnostníků, které máme u nás v Česku ve velkém zastoupení. Pojďme se toto zajímavé téma podívat blíže.

Podle časopisu Forbes je živnostníků celkově přes jeden milion, z čehož vyplývá, že není nic neobvyklého, když kompletní správu e-shopu má na starosti jedna osoba, která řeší poměrně hodně věcí a v extrémních případech dělá prakticky všechno sama. Schválně jsem se ponořil do problematiky ještě více a spočítal jsem, že moji klienti z řad e-shopařů mají svou one man show ze 40 %, a to je z mého pohledu dost vysoké číslo.

Jednotlivec versus týmová práce

Pokud pracuji s jednotlivcem, práce bývá odlišná oproti spolupráci, kde funguje jakýsi strukturální firemní řád s řadou funkcí, rolí a samozřejmě kompetencí. Zjistil jsem, že naše kooperace jde mnohdy méně od ruky. Často se totiž setkávám s nadbytečnou byrokracií nebo natahováním termínů, které jsou způsobené principem práce v týmu. Neřekl bych ovšem, že negativa celkově převažují, ba naopak. 
U jednotlivců, tedy one man show projektů, pozoruji, že je problémů daleko více. I když nám práce lépe odsýpá, mám s klienty velké potíže s řešením drobností, které bych považoval jinde za standardní. Zkrátka s jedním člověkem je mnohem více komunikace, vysvětlování a také zdůvodňování různých postupů a aktivit. Sečteno podtrženo, důvěra rozhodně převažuje u větších klientů.

Má smysl metoda řízení projektu stylem one-man show?

Z mého pohledu ano, ale je potřeba počítat s velkou dřinou. Musíte si zkrátka uvědomit, že vás čeká poměrně dost práce v oblasti logistiky, ekonomie, ale i vývoje byznysu či produktu jako takového. Proto rozšiřte svůj jednočlenný tým a věnujte svému pomocníkovi takovou důvěru, abyste postupem času mohli opustit tento náročný model řízení. V mé praxi jsem se již setkal s více projekty, které se postupem času staly běžně fungující firmou a kde se z člověka, který dělal všechno, stal tzv. founder, a projekt začal řídit spíš už jen byznysově. 

Z mého zamyšlení tedy vyplývá jedna základní myšlenka – aby se one man e-shopař do svého podnikání nezamotal, nesáhl si na dno a snažil se mít po boku důvěryhodné spolupracovníky. A do budoucna třeba počítal i s tím, že se z malého e-shopu může stát obří firma typu Alza, Mall či Notino. Tak ať se vám to podaří!

Blog o online marketingu

10x NE pro správnou tvorbu PPC kampaní

Google Ads
Nasajte tipy a inspiraci od profesionálů.

Zobrazit tipy

Vložte názor k článku: Metoda řízení projektů ve stylu „One man show“

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Kdy se pustit do kategorizačního feedu?

    Kdy se pustit do kategorizačního feedu?

    Vyzkoušejte nástroj pro efektivní online marketing

    ZOBRAZIT
  • Jak si poradit s nekalými praktikami konkurence v Google Ads?

    Jak si poradit s nekalými praktikami konkurence v Google Ads?

    Nebojte se viníky nahlásit

    ZOBRAZIT
  • 10x NE pro správnou tvorbu PPC kampaní

    10x NE pro správnou tvorbu PPC kampaní

    Nasajte tipy a inspiraci od profesionálů

    ZOBRAZIT