Končí nástroj na experimentální práce Google Optimize

Marek Wiener 18 / 02 / 2023

Hodnocení: 0 ×

Končí nástroj na experimentální práce Google Optimize

Přesune se pod Google Analytics 4?

Google dává stopku dalšímu nástroji. Tentokrát se jedná o Google Optimize, o kterém jsem už tady na blogu psal. Tento zánik byl pro mě samotného překvapením, nicméně vám přiblížím aktuální záměry Googlu v souvislosti s ukončením této služby. 

Pro začátek chci připomenout, že služba Google Optimize slouží zejména pro A/B testování. Pomocí tohoto nástroje dokážete vytvořit test cílové stránky ve dvou verzích, aniž byste zatížili načítání pro návštěvníky. To je ovšem jen jedna z mnoha vašich možností. Služba se stala oblíbenou mezi marketéry i kvůli jednodušší integraci a zažitému „gůgl“ ovládání.

Co můžeme po ukončení očekávat?

Rozhodně není potřeba se hroutit. Google plánuje některé oblasti přemístit pod Google Analytics 4, takže pro nás všechny tyto nadstandardní funkce budou stále dostupné a hned po ruce. Zatím se ještě neví jakým způsobem budou integrovány a jestli budou zachovány ve stejné povaze či logice, proto je nutné vyčkat na oznámení od Googlu.

Jak vidím budoucnost já?

Protože mi zánik této služby nedává úplně smysl, dá se očekávat, že se funkce experimentování v Google Analytics 4, zahrnující A/B testy, rozšíří o nějaké další prvky. Tedy pravděpodobně se jen nepřesunou, ale zároveň budou zahrnovat například umělou inteligenci nebo strojové učení. 

Určitě trochu lituji, že Optimize končí, protože Google nemá zrovna dobrou pověst v rámci ukončování svých projektů – některé z nich ze dne na den skončily a nedostaly skutečnou náhradu nebo transformaci. Důkazem může být chatovací třeba nástroj Google Talk, který se v minulosti odtrhl od služby Gmail do nástroje Hangouts, později skončil a pokračoval jako Google Chat. Dokonce i služba Google Inbox, která měla zjednodušit Gmail, byla relativně brzy zrušena. Stejně tak jako sociální síť Google+, která patří asi k největšímu propadáku této společnosti.

Blog o online marketingu

Audit PPC kampaní

Google Ads
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.

Požádat o audit

Vložte názor k článku: Končí nástroj na experimentální práce Google Optimize

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Jak jsme začali využívat Fakturoid

    Jak jsme začali využívat Fakturoid

    Nový fakturační software se nám vyplatí po všech stránkách

    ZOBRAZIT
  • XML feed pomocí Mergado

    XML feed pomocí Mergado

    Mergado - navyšování tržby e-shopu při rozumných nákladech.

    ZOBRAZIT
  • SatisMeter – jednoduché měření vaší webové aplikace

    SatisMeter – jednoduché měření vaší webové aplikace

    Užitečná výpomoc nejen pro produkťáky

    ZOBRAZIT