Umělá inteligence v online marketingu

Marek Wiener 10 / 09 / 2023

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Umělá inteligence v online marketingu

Kdy a jak ji smysluplně využít?

Umělá inteligence (AI) je bezesporu aktuálně hodně trendy téma, proto se s vámi rád podělím o své zkušenosti.

Osobně jsem k umělé inteligenci poněkud skeptický, protože ne vždy podává dobré výsledky. Několikrát jsem se také v praxi přesvědčil, že lidem vlastně bere práci. Když už je však k dispozici, využívám ji ve třech rovinách:

  1. Jako inspiraci
  2. Tam, kde se nevyplatí zadání pro výrobu člověkem
  3. V situaci, kdy nejsem spokojený s výsledkem

Zajímavé podněty

Přestože se pohybuji v online marketingu již přes 15 let, je pro mě čím dál složitější najít něco nového, s čím by mohl klient prorazit. Kolikrát to chce obrovskou vynalézavost, a právě tuto vlastnost doplňuji prostřednictvím umělé inteligence. Abych to uvedl na pravou míru, nijak před klienty neskrývám, že za některými nápady stojí právě AI. Na různých brainstorminzích si všímám, že toto je jedna z věcí, co klienty táhne, takže se nebráním používat různé nástroje dokonce i na schůzkách s klienty. 
V mnoha případech stačí položit triviální otázky a AI vám vygeneruje zajímavé odpovědi, které vás dále navedou k tématům, které můžete s klientem probrat. Proto je důležité ji vnímat spíš jako inspiraci a nápady z ní přetavit do realistických a věrohodných plánů a strategií.

Další využití umělé inteligence

AI je dobré vyzkoušet i na takovou práci, kde se nevyplatí zaměstnat odborníka. Typickým příkladem může být vytvoření automatického překladu, viz můj článek o doplňku v Mergadu, nebo videonávodu namluveného lidskou řečí. Takové projekty totiž mohou být mnohdy hodně náročné jak na vyladění práce s druhým člověkem, tak čas i peníze.

Dále se může hodit jako pomocník do kreativy. I když tímto směrem jsem zatím v praxi neubíral, vnímám to jako další možnost, například v situaci, kdy se s grafikem myšlenkou nepotkáváte a AI vás třeba opět navede, co a v jakém smyslu použít.

Umělá inteligence má za mě určitě v online marketingu místo, nicméně jedná se hlavně o přístup – kdy a jak ji využít. Ať je vám dobrou pomocnou rukou.

Blog o online marketingu

Audit PPC kampaní

Google Ads
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.

Požádat o audit

Vložte názor k článku: Umělá inteligence v online marketingu

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • EAN kódy v online marketingu?

    EAN kódy v online marketingu?

    Neocenitelná pomoc při párování produktů

    ZOBRAZIT
  • PPC Bee – užitečný nástroj pro online marketéry

    PPC Bee – užitečný nástroj pro online marketéry

    Skvělá náhrada za ppcHIT od Seznamu

    ZOBRAZIT
  • Chatboti na scéně

    Chatboti na scéně

    Robot místo zákaznické podpory?

    ZOBRAZIT