10 / 09 / 2023
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Umělá inteligence v online marketingu
Kdy a jak ji smysluplně využít?
Umělá inteligence (AI) je bezesporu aktuálně hodně trendy téma, proto se s vámi rád podělím o své zkušenosti.
Osobně jsem k umělé inteligenci poněkud skeptický, protože ne vždy podává dobré výsledky. Několikrát jsem se také v praxi přesvědčil, že lidem vlastně bere práci. Když už je však k dispozici, využívám ji ve třech rovinách:
- Jako inspiraci
- Tam, kde se nevyplatí zadání pro výrobu člověkem
- V situaci, kdy nejsem spokojený s výsledkem
Zajímavé podněty
Přestože se pohybuji v online marketingu již přes 15 let, je pro mě čím dál složitější najít něco nového, s čím by mohl klient prorazit. Kolikrát to chce obrovskou vynalézavost, a právě tuto vlastnost doplňuji prostřednictvím umělé inteligence. Abych to uvedl na pravou míru, nijak před klienty neskrývám, že za některými nápady stojí právě AI. Na různých brainstorminzích si všímám, že toto je jedna z věcí, co klienty táhne, takže se nebráním používat různé nástroje dokonce i na schůzkách s klienty.
V mnoha případech stačí položit triviální otázky a AI vám vygeneruje zajímavé odpovědi, které vás dále navedou k tématům, které můžete s klientem probrat. Proto je důležité ji vnímat spíš jako inspiraci a nápady z ní přetavit do realistických a věrohodných plánů a strategií.
Další využití umělé inteligence
AI je dobré vyzkoušet i na takovou práci, kde se nevyplatí zaměstnat odborníka. Typickým příkladem může být vytvoření automatického překladu, viz můj článek o doplňku v Mergadu, nebo videonávodu namluveného lidskou řečí. Takové projekty totiž mohou být mnohdy hodně náročné jak na vyladění práce s druhým člověkem, tak čas i peníze.
Dále se může hodit jako pomocník do kreativy. I když tímto směrem jsem zatím v praxi neubíral, vnímám to jako další možnost, například v situaci, kdy se s grafikem myšlenkou nepotkáváte a AI vás třeba opět navede, co a v jakém smyslu použít.
Umělá inteligence má za mě určitě v online marketingu místo, nicméně jedná se hlavně o přístup – kdy a jak ji využít. Ať je vám dobrou pomocnou rukou.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Umělá inteligence v online marketingu
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)