11 / 07 / 2025
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
AI Overview mění zajetá pravidla SEO
Kdo chce uspět, musí být součástí
Umělá inteligence je dnes už všudypřítomná a pronikla i do výsledků vyhledávání na Googlu, což mění některá zavedená pravidla SEO optimalizace. V tomto článku chci proto zmínit několik informací, které už o AI Overview víme, a podělit se o aktuální zkušenosti i best practice.
Jak jsme byli dříve zvyklí googlit, tak dnes se nám mohou zobrazovat odlišné výsledky, a to konkrétně právě prostřednictvím AI Overview. Jedná se v podstatě o box umělé inteligence, který se na váš hledaný výraz pokusí přímo odpovědět nebo nabídnout požadované informace, aniž byste konkrétní weby navštívili. Pokud jste si už trochu osahali ChatGPT, zřejmě vám neunikne podobnost odpovědí, respektive způsob, jakým vám Google prezentuje odpověď na váš dotaz.
Co to znamená pro marketing webu a zejména SEO?
Je velmi pravděpodobné, že v důsledku nasazení AI Overview dojde k poklesu organické návštěvnosti. Dobrou zprávou ale je, že tento dopad bude relativně rovnoměrný napříč všemi obory, takže nemusíme litovat úsilí, které jsme v minulosti SEO věnovali. Otázkou však zůstává, jak se do AI Overview vůbec dostat, ideálně dříve než konkurence. Co tedy konkrétně dělat, abychom měli šanci být v odpovědích na Googlu vidět?
Optimalizovat obsah pro AI vyhledávání
Pro AI Overview jsou velmi důležitá strukturovaná data. Jestli je pro vás toto téma neznámé, zkuste se svého marketingového specialisty zeptat, zda-li váš web podporuje schema.org. Pokud tvoříte blogové články, zkuste v textech pokládat dotazy, které lidé skutečně vyhledávají. Takové články ale musí mít i určitou kvalitu obsahu, tzv. E-E-A-T parametry, tedy Experience – Expertise – Authoritativeness – Trustworthiness (Zkušenost – Odbornost – Autorita – Důvěryhodnost) .
Vedle struktury a kvality obsahu je pro AI důležitá také aktuálnost dat. Pravidelně proto svůj web aktualizujte, přidávejte nové články, rozšiřujte kategorie a reflektujte aktuální trendy i změny ve vašem oboru.
Proč AI Overview nepřehlížet?
AI Overview vnímám s respektem. I když se očekává pokles organické návštěvnosti, což pravděpodobně pocítí většina webů, chtěl bych upozornit hlavně na jiný aspekt: AI Overview může výrazně utlumit viditelnost běžných výsledků vyhledávání. O to důležitější bude umět se do něj dostat a být mezi prvními.
Pokud vás tohle téma zajímá, děkuji za nasdílení článku. Jakmile získám víc praktických poznatků, rád se s vámi o ně podělím.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: AI Overview mění zajetá pravidla SEO
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)