Analýza české e-commerce v roce 2023

Marek Wiener 16 / 02 / 2024

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Analýza české e-commerce v roce 2023

Heureka se podívala na zoubek našemu online trhu

Společnosti Heureka a Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vydaly velmi zajímavou tiskovou zprávu na téma, jak vypadala česká e-commerce v loňském roce. Jak už jsem několikrát naznačoval ve svých newsletterech, potvrdilo se, že na českém onlinovém trhu došlo k propadu -6 %.

I když to zní negativně, domnívám se, že jsme si za poslední dva roky už trochu zvykli na poměrně nelichotivé zprávy, ale poslední informace z Heureky zároveň poukazují i na postupné probouzení. Konkrétně poslední kvartál roku 2023 vyšel v nárůstu +2 %. Osobně jsem tuto změnu také pociťoval, i když téměř každý očekává od vánoční sezóny nějaký ten úspěch.

Co ovlivňovalo trh v roce 2023?

Základní proměnou české e-commerce byl vstup nových nákupních galerií – Allegro, Kaufland.cz a Temu. Tato novinka měla dopad na zobrazování všech reklam, protože noví hráči na trhu začali zobrazovat velmi různorodé portfolio prodávaných produktů.
Druhým zásadním faktorem byl určitě vliv inflace. V tomto směru bude však efektivní opřít se  spíše o fundované názory ekonomů, takže doporučuji pročíst příslušné rubriky, které vám mohou poodhalit, jak může aktuální vývoj ekonomiky ovlivňovat vaše podnikání.

Je skutečně vše tak negativní?

Historická čísla ukazují, že to tak dramatické není. Když si srovnáme rok 2023 s 2019, celkový obrat v korunách se navýšil, takže se dá říct, že se sice teprve dostáváme do normálních čísel, tedy do doby před Covidem, ale graf je stále v rostoucím trendu, a to je pozitivní.

V tiskové zprávě jsou i další zajímavé grafy, které doporučuji zhlédnout. Například počet e-shopů, který za loňský rok evidujeme na českém trhu, je kolem padesáti tisíc. Dále si můžete prohlédnout třeba skokany a propadáky v oblasti prodejů konkrétních kategorií.


Více podrobností z analýzy najdete dále na tomto odkazu.

Blog o online marketingu

Perfektně zvládnutý Facebook a Instagram

Jak na reels a stories
Šablona, jak na Reels a Stories, která dokonale ukazuje principy viditelných ploch.

Více o Reels a Stories

Vložte názor k článku: Analýza české e-commerce v roce 2023

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Co jsem se dělal na PPC MeetUpu od Shoptetu?

    Co jsem se dělal na PPC MeetUpu od Shoptetu?

    Nasával zajímavosti přímo ze zdroje

    ZOBRAZIT
  • Xemel, možná alternativa k Mergadu?

    Xemel, možná alternativa k Mergadu?

    Další nástroj na správu produktových feedů

    ZOBRAZIT
  • Automatické přeceňování produktů v reálném čase

    Automatické přeceňování produktů v reálném čase

    Usnadněte si fungování svého e-shopu

    ZOBRAZIT