Analýza české e-commerce v roce 2023

Marek Wiener 16 / 02 / 2024

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Analýza české e-commerce v roce 2023

Heureka se podívala na zoubek našemu online trhu

Společnosti Heureka a Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vydaly velmi zajímavou tiskovou zprávu na téma, jak vypadala česká e-commerce v loňském roce. Jak už jsem několikrát naznačoval ve svých newsletterech, potvrdilo se, že na českém onlinovém trhu došlo k propadu -6 %.

I když to zní negativně, domnívám se, že jsme si za poslední dva roky už trochu zvykli na poměrně nelichotivé zprávy, ale poslední informace z Heureky zároveň poukazují i na postupné probouzení. Konkrétně poslední kvartál roku 2023 vyšel v nárůstu +2 %. Osobně jsem tuto změnu také pociťoval, i když téměř každý očekává od vánoční sezóny nějaký ten úspěch.

Co ovlivňovalo trh v roce 2023?

Základní proměnou české e-commerce byl vstup nových nákupních galerií – Allegro, Kaufland.cz a Temu. Tato novinka měla dopad na zobrazování všech reklam, protože noví hráči na trhu začali zobrazovat velmi různorodé portfolio prodávaných produktů.
Druhým zásadním faktorem byl určitě vliv inflace. V tomto směru bude však efektivní opřít se  spíše o fundované názory ekonomů, takže doporučuji pročíst příslušné rubriky, které vám mohou poodhalit, jak může aktuální vývoj ekonomiky ovlivňovat vaše podnikání.

Je skutečně vše tak negativní?

Historická čísla ukazují, že to tak dramatické není. Když si srovnáme rok 2023 s 2019, celkový obrat v korunách se navýšil, takže se dá říct, že se sice teprve dostáváme do normálních čísel, tedy do doby před Covidem, ale graf je stále v rostoucím trendu, a to je pozitivní.

V tiskové zprávě jsou i další zajímavé grafy, které doporučuji zhlédnout. Například počet e-shopů, který za loňský rok evidujeme na českém trhu, je kolem padesáti tisíc. Dále si můžete prohlédnout třeba skokany a propadáky v oblasti prodejů konkrétních kategorií.


Více podrobností z analýzy najdete dále na tomto odkazu.

Blog o online marketingu

Audit PPC kampaní

Google Ads
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.

Požádat o audit

Vložte názor k článku: Analýza české e-commerce v roce 2023

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Co jsem letos zažil a co mi to přineslo

    Co jsem letos zažil a co mi to přineslo

    Pohled přes rameno za rokem 2019

    ZOBRAZIT
  • Vytvořte si strukturu ve svém PPC účtu

    Vytvořte si strukturu ve svém PPC účtu

    Tipy pro rozvoj a optimalizaci vašich kampaní

    ZOBRAZIT
  • 10x NE pro správnou tvorbu PPC kampaní

    10x NE pro správnou tvorbu PPC kampaní

    Nasajte tipy a inspiraci od profesionálů

    ZOBRAZIT