Jak se připravit na letošní vánoční sezónu?

Marek Wiener 17 / 09 / 2022

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Jak se připravit na letošní vánoční sezónu?

Zaměřte se na PPCčka, kreativu a TikTok

Tento článek věnuji všem e-shopařům, kteří jsou před nastávající vánoční sezónou poněkud nervózní. A není se čemu divit. Největším problémem jsou letos nižší tržby a také fakt, že se nijak zvlášť nerozjela jarní sezóna, takže sklady e-shopů jsou slušně přeplněné.

Každý chce prodat

Kromě správné volby marketingové strategie čeká e-shopy tento rok ještě dilema, jakou cenovou hladinu zvolit a do jak velkých slev jít. Mají poměrně velký důvod hodně prodávat, protože sklady praskají ve švech. A to se týká i mých klientů. S rostoucími náklady a inflací by pro malé e-shopy a jednotlivce byla cesta velkých slev zřejmě smrtící.

S ohledem na cenotvorbu a volbu akčních slev bych doporučoval se na zimní sezónu inspirovat většími internetovými obchody a rozhodně si nejít za svým hlavním cílem, tedy vyprázdnit sklady. Smiřme se pro tento rok se skutečností, že je potřeba najít rovnováhu, aby se pokryly náklady na provoz, marketing a další režie.

Jak to zvládnout marketingově?

Na Vánoce se připravte stejně jako obvykle. Tématům takových příprav jsem v minulosti věnoval hodně článků, ale tentokrát pro vás mám několik tipů, co můžete vyzkoušet na nadcházející podzimní a zimní období.

Rozhodně vyzkoušejte sociální síť TikTok, změřte jeho sílu na vaši cílovou skupinu a zjistěte, jakým způsobem funguje. Tento tip sice dávám hned na začátek, ale jedná se spíš o doplněk, protože je jasné, že z pohledu tvorby konverzí budou důležité zejména PPC kanály Google Ads, Sklik a Facebook. Tady bych se soustředil zejména na správné nastavení novinek. 
Například v Skliku mám na mysli převod produktových inzerátů na Seznam Nákupy, v Google Ads zase převod smart kampaní Google Nákupy na Performance Max. U Facebooku je nutné sledovat aktuální vývoj a vědět, co vám dobře funguje. Na to nemám jednoduchý návod, ale za mě to jsou katalogové reklamy kombinované s remarketingem a cílením na dosah.

V neposlední řadě se soustřeďte na kreativu. Ta bude podle mě důležitější než samotná cena produktu, tudíž můžete vyhrát boj s plným skladem i rostoucí inflací a energiemi. Tak ať se vám příprava vydaří!

Blog o online marketingu

Knihovna reklam

Podívejte se na nový inspirativní katalog reklam. 
Google Ads

Více o knihovně

Vložte názor k článku: Jak se připravit na letošní vánoční sezónu?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Co jsem letos zažil a co mi to přineslo

    Co jsem letos zažil a co mi to přineslo

    Pohled přes rameno za rokem 2019

    ZOBRAZIT
  • Jak se mění komunikace napříč kanály?

    Jak se mění komunikace napříč kanály?

    Sociální sítě versus blogy

    ZOBRAZIT
  • Jednorázové nastavení PPC reklam

    Jednorázové nastavení PPC reklam

    Aneb neuvážené chování ze strany klienta

    ZOBRAZIT