01 / 11 / 2024
V online marketingu AI stále místy pokulhává
Hodí se zatím spíš jako dobrý support
Proč si přečíst tento článek? Prozradím vám pár myšlenek o umělé inteligenci. Podíváme se, kde má stále mezery a jak ji můžeme smysluplně využívat.
O umělé inteligenci (AI) bylo už toho bylo řečeno hodně. Dokonce i tady u mě na blogu, kdy jsem zmiňoval, jaké místo zaujímá v mé práci. Pojďme se ale teď podívat na její hlavní nedokonalosti a mezery.
Využívání AI v copywritingu
Tvorba textů od umělé inteligence není vždy to pravé ořechové. Často je výsledek stylisticky kostrbatý a kolikrát nepřirozeně přitažený za vlasy, vyjadřuje emoce jinak, než jsme zvyklí. Pokud mi klient dodává vlastní texty, snadno odhalím, že je nepsal „člověk“, a to bychom v marketingu rozhodně poznat neměli. Největší problém vidím v používání různých superlativ a strojeném vychvalování služeb a produktů. Naopak ale AI může dobře posloužit jako podpora před psaním samotných textů nebo třeba jako pomoc k tvorbě produktových popisků na e-shopy.
Umělá inteligence v pozadí reklam
Mezery vnímám také v optimalizaci reklam. Je sice hezké, že se AI postupně začíná učit přepracovávat vložené podklady, ale panuje poměrně velká neznámá v tom, jakým způsobem výkonově pomáhá v reklamě. Srovnání nedostaneme například ani v kampaních Performance Max, které se sice využitím AI chlubí, ale stále je to pro nás určitým způsobem black box, do něhož reálně nevidíme a netušíme, co konkrétně nám to přineslo.
Chatboti a doslova nefunkční AI
Tady si troufám říci, že to je úplná katastrofa. Odborníci by sice mohli oponovat, že jsem měl zkušenosti jen se špatným nastavením a používáním, ale popravdě – aby nám chatovací robot nepomohl a spíš nás naštval, je velmi špatná vizitka firmy. Doporučuji například vyzkoušet chatbota od Ecomailu a položit mu nějaký dotaz týkající se problému, který právě řešíte. Výsledky jsou opravdu mizerné.
Nekomplexní AI grafické úpravy
A jako poslední oblastí musím zmínit grafické nástroje. Pokud využíváte nějaký editor, očekával bych, že veškeré AI funkce, jako je třeba vymazání pozadí produktu nebo odstranění nechtěných předmětů, budu využívat v daném nástroji a ne, že budu muset vyzkoušet tři a více externích AI pomocníků, abych se dopracoval kýženého výsledku. Toto samozřejmě už není chyba umělé inteligence, ale spíše dané aplikace. Vyplývá to však ze samotné podstaty AI, na níž to ale také vrhá špatné světlo.
V tomto článku jsem zmínil podstatné mezery z hlediska používání AI. Sečteno, podtrženo, jde mi hlavně o fakt, že v některých oblastech je využití umělé inteligence klienty velmi tristní, jindy zase vůbec netušíme, jestli nám vůbec pomohla. Vnímal bych ji tedy spíše jako dobrou podporu než zázrak, který zastane některé pracovní úkony.
Pokud se vám článek líbil, prosím sdílejte jej tomu, kdo se o umělou inteligenci také zajímá. Děkujeme.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: V online marketingu AI stále místy pokulhává
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)