V online marketingu AI stále místy pokulhává

Marek Wiener 01 / 11 / 2024

Hodnocení: 0 ×

V online marketingu AI stále místy pokulhává

Hodí se zatím spíš jako dobrý support

Proč si přečíst tento článek? Prozradím vám pár myšlenek o umělé inteligenci. Podíváme se, kde má stále mezery a jak ji můžeme smysluplně využívat.

O umělé inteligenci (AI) bylo už toho bylo řečeno hodně. Dokonce i tady u mě na blogu, kdy jsem zmiňoval, jaké místo zaujímá v mé práci. Pojďme se ale teď podívat na její hlavní nedokonalosti a mezery.

Využívání AI v copywritingu

Tvorba textů od umělé inteligence není vždy to pravé ořechové. Často je výsledek stylisticky kostrbatý a kolikrát nepřirozeně přitažený za vlasy, vyjadřuje emoce jinak, než jsme zvyklí.  Pokud mi klient dodává vlastní texty, snadno odhalím, že je nepsal „člověk“, a to bychom v marketingu rozhodně poznat neměli. Největší problém vidím v používání různých superlativ a strojeném vychvalování služeb a produktů. Naopak ale AI může dobře posloužit jako podpora před psaním samotných textů nebo třeba jako pomoc k tvorbě produktových popisků na e-shopy.

Umělá inteligence v pozadí reklam

Mezery vnímám také v optimalizaci reklam. Je sice hezké, že se AI postupně začíná učit přepracovávat vložené podklady, ale panuje poměrně velká neznámá v tom, jakým způsobem výkonově pomáhá v reklamě. Srovnání nedostaneme například ani v kampaních Performance Max, které se sice využitím AI chlubí, ale stále je to pro nás určitým způsobem black box, do něhož reálně nevidíme a netušíme, co konkrétně nám to přineslo.

Chatboti a doslova nefunkční AI

Tady si troufám říci, že to je úplná katastrofa. Odborníci by sice mohli oponovat, že jsem měl zkušenosti jen se špatným nastavením a používáním, ale popravdě – aby nám chatovací robot nepomohl a spíš nás naštval, je velmi špatná vizitka firmy. Doporučuji například vyzkoušet chatbota od Ecomailu a položit mu nějaký dotaz týkající se problému, který právě řešíte. Výsledky jsou opravdu mizerné.

Nekomplexní AI grafické úpravy

A jako poslední oblastí musím zmínit grafické nástroje. Pokud využíváte nějaký editor, očekával bych, že veškeré AI funkce, jako je třeba vymazání pozadí produktu nebo odstranění nechtěných předmětů, budu využívat v daném nástroji a ne, že budu muset vyzkoušet tři a více externích AI pomocníků, abych se dopracoval kýženého výsledku. Toto samozřejmě už není chyba umělé inteligence, ale spíše dané aplikace. Vyplývá to však ze samotné podstaty AI, na níž to ale také vrhá špatné světlo.

V tomto článku jsem zmínil podstatné mezery z hlediska používání AI. Sečteno, podtrženo, jde mi hlavně o fakt, že v některých oblastech je využití umělé inteligence klienty velmi tristní, jindy zase vůbec netušíme, jestli nám vůbec pomohla. Vnímal bych ji tedy spíše jako dobrou podporu než zázrak, který zastane některé pracovní úkony.

Pokud se vám článek líbil, prosím sdílejte jej tomu, kdo se o umělou inteligenci také zajímá. Děkujeme.

Blog o online marketingu

Knihovna reklam

Podívejte se na nový inspirativní katalog reklam. 
Google Ads

Více o knihovně

Vložte názor k článku: V online marketingu AI stále místy pokulhává

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Znáte kanonické URL adresy a hreflang?

    Znáte kanonické URL adresy a hreflang?

    Neopomínejte důležitou oblast v rámci SEO

    ZOBRAZIT
  • Nezapomeňte, vánoční sezóna se blíží

    Nezapomeňte, vánoční sezóna se blíží

    Důležité novinky i osvědčená klasika

    ZOBRAZIT
  • Behavio Labs nabízí zajímavá data i průzkumy

    Behavio Labs nabízí zajímavá data i průzkumy

    Připravte si ale peněženku

    ZOBRAZIT