Inzerovat na Facebooku, nebo na Instagramu?

Marek Wiener 13 / 02 / 2025

Hodnocení: 0 ×

Inzerovat na Facebooku, nebo na Instagramu?

Jasné rozdíly vám snadno napoví

V nedávné době jsem na blogu srovnával sociální sítě TikTok a Instagram z pohledu využití inzerce podle cílové skupiny, ale i dalších aspektů. Dnes se pro změnu zaměříme na srovnání Facebooku a Instagramu.

Přestože patří Facebook i Instagram pod jednu společnost, a to Meta Platforms, jsou mezi těmito sociálními sítěmi značné rozdíly. Pojďme se na ně podívat zejména z pohledu inzerentů.

Který kanál přinese vaší firmě nejlepší výsledky?

Začněme Facebookem, který je v Česku zakořeněný už velmi dlouho. Někteří z nás jej určitě pamatují ještě z roku 2008, kdy u nás začal fungovat. Domnívám se, že i toto je zásadní fakt, proč se na této platformě aktuálně pohybuje cílová skupina mezi 25 a 54 lety. O Facebooku tak můžeme jednoduše tvrdit, že je mezi touto generací oblíbenější než Instagram. Pokud jste B2B, ale i B2C, vezměte na vědomí, že tato platforma může být pro vaši reklamu optimální.

O Instagramu jsem se už trochu rozepsal v předchozím článku. Nebudu se tedy opakovat ve specifikaci této sociální sítě a rovnou přejdu ke srovnání s Facebookem. Hlavní rozdíl je, že se na Instagramu pohybuje zejména mladší generace. Velký vliv má zejména atraktivní vizuál, trendem je lifestyle a různé prestižní značky – od kosmetiky a módy přes různé sportovní značky až po brandy z oblasti potravin, doplňků stravy či gastronomie. Důležité je také zmínit, že Instagram je obecně populárnější mezi ženami.

Jak uchopit tyto rozdíly směrem k reklamě?

Vzhledem k rozdílnosti cílových skupin těchto platforem si zřejmě na mnoho otázek již dokážete odpovědět i sami. Já jen dodám, že z pohledu reklamy nabízí Facebook nízký dosah příspěvků, tudíž je vhodné je sponzorovat. U Instagramu to samozřejmě platí podobně, ale pokud nabízíte zajímavý obsah nebo spolupracujete s influencery, nemusíte mít takový problém s organickým dosahem tak jako na Facebooku.

Myslím si, že Facebook i Instagram nám nabízí obrovský marketingový potenciál. Jen je důležité pochopit jejich rozdílnosti a správně s nimi pracovat při propagaci a zvyšování dosahu svých příspěvků.

Pokud vás tohle téma zaujalo, nasdílejte ho prosím, ať se dostane dál a pomůže tam, kde je potřeba. Děkujeme.

Blog o online marketingu

Knihovna reklam

Podívejte se na nový inspirativní katalog reklam. 
Google Ads

Více o knihovně

Vložte názor k článku: Inzerovat na Facebooku, nebo na Instagramu?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Zajímá vás Twitter Ads manager?

    Zajímá vás Twitter Ads manager?

    (Ne)Výhody reklamy na sociální síti X

    ZOBRAZIT
  • Desatero proti zablokování Business Manageru

    Desatero proti zablokování Business Manageru

    Tipy, jak se vyhnout problémům s Facebookem

    ZOBRAZIT
  • Marketing, který nejde vidět…

    Marketing, který nejde vidět…

    …a přece je všude kolem nás

    ZOBRAZIT