
13 / 02 / 2025
Inzerovat na Facebooku, nebo na Instagramu?
Jasné rozdíly vám snadno napoví
V nedávné době jsem na blogu srovnával sociální sítě TikTok a Instagram z pohledu využití inzerce podle cílové skupiny, ale i dalších aspektů. Dnes se pro změnu zaměříme na srovnání Facebooku a Instagramu.
Přestože patří Facebook i Instagram pod jednu společnost, a to Meta Platforms, jsou mezi těmito sociálními sítěmi značné rozdíly. Pojďme se na ně podívat zejména z pohledu inzerentů.
Který kanál přinese vaší firmě nejlepší výsledky?
Začněme Facebookem, který je v Česku zakořeněný už velmi dlouho. Někteří z nás jej určitě pamatují ještě z roku 2008, kdy u nás začal fungovat. Domnívám se, že i toto je zásadní fakt, proč se na této platformě aktuálně pohybuje cílová skupina mezi 25 a 54 lety. O Facebooku tak můžeme jednoduše tvrdit, že je mezi touto generací oblíbenější než Instagram. Pokud jste B2B, ale i B2C, vezměte na vědomí, že tato platforma může být pro vaši reklamu optimální.
O Instagramu jsem se už trochu rozepsal v předchozím článku. Nebudu se tedy opakovat ve specifikaci této sociální sítě a rovnou přejdu ke srovnání s Facebookem. Hlavní rozdíl je, že se na Instagramu pohybuje zejména mladší generace. Velký vliv má zejména atraktivní vizuál, trendem je lifestyle a různé prestižní značky – od kosmetiky a módy přes různé sportovní značky až po brandy z oblasti potravin, doplňků stravy či gastronomie. Důležité je také zmínit, že Instagram je obecně populárnější mezi ženami.
Jak uchopit tyto rozdíly směrem k reklamě?
Vzhledem k rozdílnosti cílových skupin těchto platforem si zřejmě na mnoho otázek již dokážete odpovědět i sami. Já jen dodám, že z pohledu reklamy nabízí Facebook nízký dosah příspěvků, tudíž je vhodné je sponzorovat. U Instagramu to samozřejmě platí podobně, ale pokud nabízíte zajímavý obsah nebo spolupracujete s influencery, nemusíte mít takový problém s organickým dosahem tak jako na Facebooku.
Myslím si, že Facebook i Instagram nám nabízí obrovský marketingový potenciál. Jen je důležité pochopit jejich rozdílnosti a správně s nimi pracovat při propagaci a zvyšování dosahu svých příspěvků.
Pokud vás tohle téma zaujalo, nasdílejte ho prosím, ať se dostane dál a pomůže tam, kde je potřeba. Děkujeme.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Inzerovat na Facebooku, nebo na Instagramu?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)