
24 / 02 / 2025
Jak na efektivní děkovací stránku?
Užitečné tipy pro ten nejlepší obsah
Dnes se podíváme na téma, jak zlepšit výkon vašeho současného e-shopu nebo firemní prezentace. Řeč bude o děkovací stránce.
Děkovací stránka je pojem, který mezi marketéry často používáme v situacích, kdy s klienty řešíme analytiku jejich projektů. Jedná se o stránku, která se zobrazí na e-shopu po odeslání objednávky nebo na firemním webu po odeslání formuláře. Hlavní roli však nehraje jen poděkování, ale také správné doměření událostí na vašem webu či e-shopu.
Proč se zaměřit děkovací stránku?
Z mého pohledu se jedná o zásadní místo pro měření zejména placených kampaní, ale v podstatě slouží i pro další analýzy. Mezi nejzásadnější problémy, se kterými se u klientů setkávám, je absence konstantní URL adresy, což znamená, že po objednání nezůstává děkovací stránka se stejnou adresou nebo minimálně nějakým řetězcem z URL. Dalším častým neduhem je pop-up okno s informací o odeslání místo děkovací stránky.
Zmíněná nastavení potom dělají problémy v analytice a já se víceméně snažím standardizovat, aby se u všech klientů zobrazila klasická stránka s definovanou URL adresou.
Jak děkovací stránku zdokonalit?
Děkovací stránka by neměla být jen o analytice, ale také o zpříjemnění nákupního procesu. Ideální je vzbudit pozitivní emoce, třeba využít oslovení křestním jménem. Vítané je samozřejmě poděkování, ale ještě lepší je, pokud nabídnete i něco dalšího a povzbudíte uživatele k dalším akcím.
Stránku využijeme nejčastěji ve chvíli, když chceme od uživatele něco odeslat, například poptávkový formulář. Můžete mu za to nabídnout e-book zdarma či jinou přidanou hodnotu. A právě k tomu se hodí upravit webovku tak, aby bylo možné cokoli stáhnout.
Nebojte se uvést například kontaktní informace. Nabídnete tak zákazníkovi snadný způsob, jak se může v případě problémů nebo dotazů ohledně objednávky obrátit na zákaznickou podporu. Můžete určitě doporučit i další produkty nebo kategorie, o které by mohl mít zájem.
A co takhle slevu?
Zajímavým prvkem je služba od Děkovačka.cz, která poskytne váš slevový kód na dalších nekonkurenčních e-shopech. Zobrazuje se na děkovací stránce formou widgetu a po nákupu získají zákazníci přístup k výhodným kuponům. Pokud tento nástroj využíváte, stejně tak i ostatní e-shopy nabízí vaše slevy na své děkovací stránce.
Děkovací stránka je určitě užitečný prvek na každém e-shopu či webu, ale často mě mrzí, že se setkávám pouze se základním vzhledem nebo jen s informací typu „váš dotaz byl odeslán“. Inspirujte se třeba na mém blogu nebo firemním webu MarkMedia.
Pokud vás téma děkovací stránky zaujalo, budeme rádi, když ho nasdílíte tam, kde by mohlo být užitečné i ostatním. Děkujeme!
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Jak na efektivní děkovací stránku?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)