10 / 10 / 2014
Jak si poradili s velikostí šířky webu významné weby na trhu, zaměřeno zejména na e-shopy
... a jaký mám pohled na velikost šířky webu a kam směrovat web při jeho vývoji?
Tento článek jsem připravil v rámci přiblížení problematiky klasického webu vs. jakékoliv měnící se šířky webu podle obrazovky zařízení, které zrovna používáte. Na základě svého vlastního průzkumu jsem si udělal přehled jednotlivých významných obchodních společností. Podle tohoto průzkumu je možné se trochu zorientovat v problematice a rozhodnout se jaké technologii dát přednost při vývoji webu.
Klasický web
Stránka bude zobrazena na všech zařízení stejně (statická šířka webu).
Responzivní web design
Zobrazení stránky bude optimalizováno pro všechny druhy nejrůznějších zařízení (mobily, notebooky, netbooky, tablety atd.).
Mobilní web
Zobrazení stránky je optimalizováno pouze na malé obrazovky. Design stránky je omezen o grafiku a také se zde vyskytuje většinou méně informací než na klasické verzi webu.
Průzkum významných společností na trhu a jejich přístup k zobrazení webu, 10-2014
Název eshopu | šířka webu | responzivní zobrazení | mobilní zobrazení | aplikace pro mobily |
---|---|---|---|---|
Alza.cz | 980 px | ne | ano | ano |
CZC.cz | 980 px | ne | ne | ne |
Alfa.cz | 1005 px | ne | ne | ne |
Electroworld | 1280 px | ano | ne | ano |
Datart | 960 px | ano | ne | ano |
Okay | 1220 px | ano | ne | ne |
Mall.cz | - | ano | ano | ano |
Jena | 1020 px | ne | ne | ne |
Jysk | 1140 px | ano | ne | ne |
Asko | 980 px | ano | ne | ne |
Kika | 1020 px | ne | ne | ne |
Ikea | 1060 px | ne | ne | ano |
T.S. Bohemia | 980 px | ne | ne | ne |
V rámci tvorby webu jsem zatím pracoval na klasických webových stránkách, kde jsem vycházel z konkrétní šířky webu. Celkově se přikláním k této variantě i u nových projektů. Může za to zejména můj vlastní názor, kdy se mi na stránky prostě dívá lépe. Mám rád vymezený prostor, kde mohu vybírat zboží nebo službu, o kterou mám zájem. Vhodným příkladem je obchodní galerie Mall.cz. Po jejich nedávné designové změně, kdy se přiklonili k responzivnímu designu, se mi na webu přestalo chtít nakupovat.
Celkový detail stránky s produktem působí rozhozeně po celém monitoru a pokud máte větší monitor může, to být velký problém. Netvrdím, že je web špatně navržen, ale je potřeba k takovému řešení přistupovat s citem. Jako ideální řešení bych mohl vyzdvihnout responzivní řešení webu OKAY.cz, kde se šířka webu i na velkém monitoru prostě zastaví na 1220px.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Jak si poradili s velikostí šířky webu významné weby na trhu, zaměřeno zejména na e-shopy
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)