Proč není SEO mojí vlajkovou lodí

Optimalizace pro vyhledávače vyžaduje zdravý přístup

rady a tipyseo optimalizaceonline marketing


SEO optimalizace je jednou z nejzásadnějších a nejznámějších služeb, kterou klienti vyžadují, protože o této problematice mají určité povědomí. Na našem českém rybníčku je totiž SEO z nějakého důvodu profláklé a každý, kdo má web, chce být ve vyhledávačích umístěný na předních příčkách.

Já primárně optimalizaci nenabízím z jednoho prostého důvodu. Při práci potřebuji, aby klient rozuměl tomu, co dělám. Často se však stává, že zákazník nedomyslí celou situaci, ale zajímají ho jen ony přední pozice. Jsem samozřejmě schopen dosáhnout velmi rychle dobrých výsledků, a proto se stává, že zákazník krátkozrace ukončí spolupráci příliš brzo, což bývá neefektivní. Je potřeba si uvědomit, že SEO není jednorázovka, ale činnost, která vyžaduje čas a jejímž výsledkem je zvýšený zisk z organického vyhledávání. 

Optimalizační řehole

SEO je obecně hodně rozporuplnou online oblastí. Vyhledávače totiž velice často mění vzhled a umístění vyhledávacích výsledků, natož pozice. Někdy to je doslova jako na houpačce, a proto občas volím takové strategie, které se mnohdy neslučují s názory jiných SEO expertů v ČR. Obecně však logicky upřednostňuji zejména skvělý obsah a off-page faktory před on-page faktory.

Z výše uvedených důvodu jsem tedy rozhodl, že se před klienty nebudu SEO službami příliš „chlubit“, ale rád se jimi budu zabývat při takových spolupracích, kde uvidím zdravý klientský přístup k věci.