07 / 05 / 2019
SEO trendy pro rok 2019
Jak nevypadnout z hledáčku vyhledávačů
Po delší době bych se v tomto článku chtěl věnovat tématu SEO, a to přímo trendům pro rok 2019. I když čas z letošního ročníku ukrojil již téměř polovinu, myslím si, že je dobré si některé věci znovu připomenout a osvěžit.
Z hlediska optimalizace pro vyhledávače letos řeším hlavně tyto 4 oblasti:
Rich Snippets
Je dobré, když weby, které optimalizujete, mají vlastnost strukturovaných úryvků. To jsou informace, které se nachází v zápisu zdrojového kódu, ale návštěvník je na první pohled nevidí. Mezi strukturované úryvky může patřit i klasický blogový článek, ale na firemních webech se nejčastěji setkávám s drobečkovou navigací nebo různými prvky pro sociální média (protokol Open Graph). Výhodou těchto dat je zvláštní zobrazování zejména ve vyhledávači Google – např. obrázek vedle výsledku hledání, zajímavější struktura drobečkové navigace nebo datum vaší události, o které píšete na webu apod. Více na náhledech v tomto článku.
YouTube
Doporučuji optimalizovat všechna videa na YouTube profilech. Vezměte si, že i samotný YouTube je takový vyhledávač a mít správně jej správně nastavený je důležitý krok k tomu, aby vám videa nasbírala více zhlédnutí.
Firemní zápisy
Nezapomínejte i na takové „klasiky“ jako jsou profily na Firmy.cz, Google Moje Firma nebo Google Mapy. Jedná se o bezplatné zápisy a často se právě tyto katalogové záznamy dostávají ve vyhledávání dost vysoko.
UX
Do SEO řadím i některé věci z UX marketingu. Doporučuji vám analyzovat web nástrojem jako je Smartlook či Hotjar. Výstup ve formě teplotních map nebo videonahrávek pohybu vašich návštěvníků je vhodný pro další rozhodování, co na webu či e-shopu změnit či vylepšit.
Kromě těchto výše uvedených bodů je obecně v oblasti optimalizace pro vyhledávače pro rok 2019 důležité technické SEO. Vývojáři by si měli ujasnit, které funkce na webech používat a kterých se naopak zbavit. Laicky řečeno se jedná zejména o redukci přebytečných javascriptových funkcí nebo zrychlování stránek.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: SEO trendy pro rok 2019
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)